شکست_سخت_موافقان_واکسن_از_مخالفان

?#شکست_سخت_موافقان_واکسن_از_مخالفان

? مناظره موافقان و مخالفان #واکسن_کرونا ديروز در دانشگاه تهران برگزار شد و حاضران در مناظره اذعان کردند که موافقان واکسن شکست سختي متحمل شدند.

? به گزارش راه مردم، مناظره موافقان و مخالفان واکسيناسيون کرونا با حضور دکتر «حسين قناعتي» سرپرست دانشگاه علوم پزشکي تهران‌، چند تن از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه و بعضي از روساي دانشکده‌هاي تخصصي دانشگاه علوم پزشکي تهران به عنوان موافقان و حجج‌الاسلام «رضا نصير‌پور» دبير‌کل تشکل حوزوي «سعدا» و «محمد‌علي رحيمي» محقق و پژوهشگر و مسئول پرونده کروناي اين تشکل به همراه دکتر «سيد‌مهدي ساداتي‌» دکتراي ميکروبيولوژي، «محمد‌رضا فروهر‌منش‌» دکتراي ژنتيک و «مهدي فهيمي‌» دکتراي طب سنتي به عنوان مخالفان واکسيناسيون برگزار شد.

? در اين مناظره مخالفان واکسيناسيون کرونا دلايل مخالفت خود را با اين موضوع مطرح و بيان کردند که به دليل مطالب ضد و نقيض و غيرمستندي که ارائه مي‌شود، مردم ديگر به شما اعتماد ندارند.

? منتقدان واکسيناسيون کرونا درخواست کردند دانشگاه علوم پزشکي و وزارت بهداشت اسامي افراد و شرح مذاکرات تمام جلساتي که ابعاد واکسيناسيون را بررسي کردند، رسانه اي کنند.

نوشته های مشابه

? همچنين مشخص شود بر اساس چه مقام ارزشيابي داروهاي خارجي را در پروتکل قرار داده و داروهاي مؤثر ايراني را قرار نداده‌اند که اين وضعيت درمان در کشور به وجود آمده است.

? همچنين چرا به داروهاي با راهبرد واکسن نسبت به پيگيري تحقيقات گسترده داروهاي محققان ايراني در وزارت بهداشت بي‌اعتنايي شد.

? در مقابل موافقان واکسيناسيون با بيان دلايلي در مقام پاسخگويي برآمدند و مدعي شدند «ما مسئول نيستيم و بسياري از اين مطالب بايد با وزارت بهداشت مطرح شود و تنها درخواست کردند که به حرف‌هاي آنها اعتماد شود».

? دبيرکل تشکل سعداء کاهش کشته‌ها را دروغ بزرگ خوانده و گفت: بر خلاف ادعاي شما و بر اساس آمار مرکز آمار ايران در شش ماهه اول امسال تعداد مرگ و مير در کشور افزايش ۵۴ هزار نفري داشته است.

? موافقان واکسيناسيون در اين مناظره اعتراف کردند که واکسيناسيون تنها راه مقابله با ويروس کرونا نيست و عوارض مختلفي نيز دارد و اساساً اين واکسن‌ها به واسطه اضطرار و تقليد از عملکرد ساير کشورها و بدون داشتن منابع علمي انتخاب شده‌اند.

? همچنين موافقان واکسيناسيون اعتراف کردند تلفات ناشي از واکسيناسيون پايش مي‌شود درحالي‌که معاون وزير در تلويزيون گفته بود که اين تلفات پايش نمي‌شود.

? همچنين عنوان شد که آمار تلفات واکسن کرونا به مقام معظم رهبري، مراجع و مسئولان بالادستي گزارش داده نمي‌شود و اين موضوع از سوي موافقان واکسن رد نشد و عملا آنها اعتراف کردند که فقط آمار واکسيناسيون و کشته‌هاي واکسن به رهبرمعظم انقلاب انتقال داده مي‌شود.

? بررسي نکردن عوارض واکسن مانند عوارض روي مغز و تنها بسنده کردن به فوت‌شدگان و يکسري عوارض ظاهري و عدم توقف پاندمي پس از واکسيناسيون از ديگر اعترافات موافقان واکسيناسيون در اين نشست بود.

? همچنين به اين سوال که چرا مانع انجام مطالعات باليني داروهاي مختلف مي‌شويد و عدم طراحي پروتکل‌هاي بومي براي پيشگيري، هيچ پاسخي ارائه نشد.

? در نهايت پاسخ موافقان واکسن به منتقدان واکسيناسيون غير‌علمي اين بود که «ما کاره‌اي نيستيم و از وزارت بهداشت بپرسيد»!

? موافقان واکسيناسيون اعتراف کردند که هيچ دليل علمي مبني بر بي‌خطر بودن واکسن‌ها ندارند و تنها به دليل اضطرار و تقليد از دنيا واکسن را توصيه مي‌کنند.

? در مقابل مخالفان اضطرار را غير‌علمي و تقليد را غير‌عاقلانه دانسته و خواستار استفاده از راهکارهاي جايگزين پروتکل‌ها و داروهاي موجود داخلي براي حفظ جان مردم شدند.

? تشکل حوزوي سعداء قم از دانشگاه تهران درخواست کرد جهت پياده‌سازي پروتکل‌هاي بومي و طي روند مطالعات باليني داروهاي داخلي يک بيمارستان را در اختيار متخصصان تيم تحقيقاتي اين تشکل قرار دهد تا توانمندي داخلي در مهار کرونا را به اثبات برسانند.

? امري که در صورت وقوع، تمام معادلات اين بيماري را به نفع مردم تغيير خواهد داد. همچنين با دستور رئيس دانشگاه تهران مقرر شد که اين مناظرات ادامه پيدا کند.

منبع:   
?? برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
               

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا