از مضرات طلا برای مردان بخوانید و بدانید

ذَّهَبُ و الحَرِيرُ حِلٌّ لإناثِ اُمّتي و حَرامٌ على ذُكُورِها .
[پوشيدن] طلا و ابريشم براى زنان امّت من حلال است و براى مردان آن ها حرام.
 رسولُ اللّه ِ (ص) :
مَن أحَبَّ أن يُحَلِّقَ حَبِيبَهُ حَلْقَةً مِن نارٍ فَلْيُحَلِّقْهُ حَلقَةً مِن ذَهَبٍ ، و مَن أحَبَّ أن يُطَوِّقَ حَبيبَهُ طَوقا من نارٍ فَلْيُطَوِّقْهُ طَوقا مِن ذَهَبٍ ··· و لكنْ علَيكُم بالفِضَّةِ فالعَبُوا بها لَعبا .
هر [مردى] كه دوست دارد انگشترى از آتش در انگشت دوست خود كند، انگشترى طلا در انگشت او كند. و هر كه دوست دارد گردنبندى آتشين در گردن دوست خود اندازد، گردنبند طلا به گردنش بياويزد ··· ولى بر شما باد نقره. آن را بازيچه خود كنيد .
 امام صادق(ع) :
«… و جعل الله الذهب في الدنيا زينه النساء فحرم علي الرجال لبسه والصلوه فيه»
«خداوند چون طلا را در دنيا زينت زنان قرار داده است، پوشيدن آن براي مردان و نماز خواندن با آن حرام شده است». میزان الحکمه،جلد پنجم
 با اتفاق نظر مراجع :
زینت به طلا براى مردان به هر رنگى که باشد (حتى طلاى سفید) جایز نیست و نماز خواندن با آن باطل است، ولى استفاده از پلاتین که فلز دیگرى است اشکالى ندارد.
 عوارض استفاده از طلا برای مردان :
جواد ملکوتی خواه مسئول گروه نانو فناوری سبز در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با ویژگیهای طلا به عنوان یک فلز، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و عارضه هایی که استفاده از آن برای مردان ایجاد می کند، به تحقیقات متعددی اشاره کرد که طی سالهای مختلف در کشورهای غربی درباره مضرات استفاده از طلا انجام شده است.
 
از نظر پزشکی طلا روی گلبولهای قرمز خون مردان اثرگذار است و سیستم ایمنی بدن آنها را دچار مشکل می کند.
 
وقتی طلا با پوست مردان تماس پیدا کند ، یونهای آن وارد بدن می شود چرا که در ساختار چربی پوست آقایان و خانوم تفاوتهایی است. مقدار چربی پوست آقایان کمتر است از این رو، طلا به راحتی می تواند به صورت یون از پوست مردان عبور کرده و در کبد آنها موجب اختلال شود.
 
 طلا می تواند روند فعالیت ارگانیسم مردان را تسریع کند و به تحریکات عصبی منتهی شود، برخلاف طلا نقره برای مردان ایجاد آرامش می کند.
 
استفاده طولانی از طلا روی تمام هورمونهای مردان به ویژه هورمونهایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می شود تأثیر منفی می گذارد و در آن میان می توان به کاهش ترشح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئید، در نهایت کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن آنها اشاره کرد.
 
**شیرمادرانی که از طلا استفاده می کنند در سیستم جنسی نوزادان جمع می شود اما این امر برای نوزادان دختر صادق نیست. به طوری که ۷۰ تا ۱۰۵ نانوگرم طلا در یک میلی لیتر مایعی که اسپرم در آن وجود دارد به شدت تحرک و رشد اسپرم را دچار اختلال می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

پی نوشت احیای سلامت:
در احادیث و منابع از عقیق زیاد خواندیم که به موردی کوچک اشاره خواهیم کرد.باشد که مورد علاقه و استفاده ی شما خوانندگان عزیز قرار بگیرد.
از امام صادق علیه السّلام، و آن حضرت از پدران بزرگوارش علیهم السّلام از امیر مؤمنان علی علیه السّلام نقل کرده است که فرمود: «انگشتری عقیق به دست کنید که خدا شما را برکت دهد و از بلا در امان باشید.»            
انگشتر عقیق در صورتی که حلقه آن طلا نباشد؛ برای مردان جایز است و استفاده از طلا برای مردان حرام است.
 همان، ص440.
 توضیح المسائل مراجع ج1، ص263.
پیشنهاد ما استفاده از عقیق سنگ تقویت کننده ی قوای معنوی و جسمی، می باشد. عقیق از دیرباز با توجه به روایات نقل شده از اهل‌بیت (ع) به‌-عنوان یکی از «احجار کریمه» از اقبال عمومی خوبی برخوردار بوده‌است. حالا حتی مقاله‌های علمی بسیاری هم درباره خواص و انرژی این سنگ در قالب علم سنگ‌‌شناسی و سنگ‌درمانی نوشته‌ شده ‌است. سفارش‌های دینی و تحقیقات علمی نوین کمک کرده که امروز بسیاری از ما در بازار متنوع سنگ‌های زینتی همچنان دغدغه خرید عقیق را داشته باشیم.

گردآوری: یکی از حامیان احیای سلامت

طلا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بگو کدام کس حرام نمود زینت خداوند را انکه خارج نمود برای بندگانش وپاکیزه ها ازرزق رابگو این برای کسانی است که ایمان اوردند درزندگی دنیا خالص وخاص درروز قیامت اینچنین به تفصیل بیان میکنیم ایات را برای قومی که علم دارند(میدانند).سوره اعراف ایه32.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا