حکیم دکتر روازاده: کنفرانس بین المللی طب اسلامی – ایرانی زبان گویای فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی در جهان خواهد بود

حکیم دکتر روازاده، پدر طب ایرانی و اسلامی و رییس شورای راهبردی کنفرانس گفت: هر آنچه در این کنفرانس ارائه می شود در سطح بین المللی مطرح می شود. ما در گذشته مشکلی به نام ممعانت از ایراد یا عنوان کلمه طب ایرانی و طب اسلامی داشتیم. بحث طب ایرانی با زحمات دوستان طی چند دهه با اصرار بر اینکه ما تاریخ طب داشتیم، سعی شد تا این موضوع جا بیافتد. سعی می شد تا این طب، طب عام معرفی شود ولی آنچه ما داریم طب ایرانی و سنت است که همان طب ایرانی – اسلامی است. سنت ائمه معصومین است و برخی ناخواسته یا خواسته این دو طب را از هم جدا می کردند، باید گفت با رعایت شرع مقدس به فکر سلامت انسان ها باشیم. اگر روش درمانی وجود دارد و مورد تایید علما واسلام است و فردی را از مرگ حتمی نجات می دهد، ما با برخورد ناشایسته به بهانه اینکه حدیث یا آیه ای برای آن نداریم، رد کنیم. پیامبر می فرماییند که باید به دنبال علم حتی اگر در چین باشد باشیم.

وی افزود: حکمای بزرگی مانند حکیم جورجانی داشتیم که حدیث شناس هم بودند و حتی از علمای روزگار خود اجازه تفسیر حدیث داشتند. کسانی که پیگیر کنفرانس هستند، بدانند این کنفرانس زبان گویای فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی در جهان خواهد بود و متعلق به ایران است. قصد مطرح کردن فرد یا افراد خاصی نیست و به دنبال تثبیت و حفظ جایگاه هستیم. همانگونه که امام راحل جایگاه ولی فقیه را تثبیت کردند برای این نبود که خود را مطرح کنند بلکه برای ایران و اسلام این اقدام انجام شد. این کنفرانس متعلق به همه است و از همه خواستارم که این جایگاه را در ایران و جهان حفظ کنند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا