دولت صادقانه بگوید مجری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نبوده است

سید مصطفى میرسلیم- سال نو با پیام مقام معظم رهبرى آغاز شد و سیاسیون دست اندر کار نظام، طبق معمول براى آن که از قافله عقب نیفتند، هرکدام به نوعى موضع گرفتند تا نشان دهند مطیع محض و مجرى دقیق سفارش هاى رهبرى خواهند بود.

هیچ آینده اى گسسته از حال و گذشته نیست. برطرف کردن اشکالات امروز کشور و ترسیم آینده اى امیدبخش باید براى هر مجرى صادق مبتنى بر نگرش نقادانه به عملکرد خودش باشد و نشان دهد که اشتباه یا نقص خود را فهمیده و به دنبال توجیه آن نیست و نشان دهد که از گذشته عبرت گرفته و درک کرده چگونه باید علاج کند و با کنارگذاشتن مسیر انحرافى، راه درست را به کمک افراد درست و به شیوه درست بپیماید.

دولتمردان محترم ما امروز باید اعتراف کنند که اتخاذ سیاست کاهش تورم به روش سخت تر کردن معیشت مردم بویژه طبقات محروم و ضعیف، هرچند سرعت افزایش گرانى هاى کمرشکن را کندتر کرد اما به قیمت از نفس انداختن ضعفا و تشدید رکود و بیکار ماندن جوانان و کاهش رغبت سرمایه گذاران تمام شد و بسیارى از کارگاه‌هاى تولیدى براى همیشه ورشکسته و بسته شدند و صدها هزار جوان با استعدادى که تحصیلات خودشان را مرهون استفاده از بودجه و امکانات کشور بودند، ناچار و در جستجوى کار و آینده اى روشن، روانه دیار بیگانگان شدند؛ همان بیگانگانى که دولت چشم امید به وفاداریشان به نتایج مذاکرات دوخته بود ولى بارها در گذشته دور و نزدیک، اثبات کرده اند خیرخواه مردم ما نبوده و دوستدار جمهورى اسلامى ایران نیستند.

همانها که با تطمیع، دام گسترانده و طراحى کرده اند تا با تهى کردن کشور ما از نیروهاى جوان و مستعد و تحصیلکرده و متخصص و متقابلا به خدمت گرفتن آنها در اجراى برنامه‌هاى خودشان فاصله ما را، به دلیل معطل و راکد ماندن در میدان پیشرفت از دیگر کشورها بیشتر کنند.

کیست که امروز مدعى شود دولت یازدهم هیچ کار نکرده است؟ هرکس چنان ادعایى داشته باشد بسیار بى انصافى کرده است. حتماً در چهار سال گشته و هر سال با بودجه چند صدهزار میلیارد تومانى کارهایى انجام گرفته و مفید هم بوده است. اینها البته دستاوردهاى دولت در اجراى سیاستهاى خودش است که حاصل جمع آن امروز هیچکس، حتى دولتمردان و هواخواهان متعصبشان را راضى نمى کند.

دولت باید صادقانه بگوید مجرى سیاست هاى اقتصاد مقاومتى ابلاغى در بهمن ماه ١٣٩٢ نبوده و آن دستاوردهاى مثبت ولى ضعیف خود را به حساب اجراى سیاست‌هاى اقتصاد مقاومتى گزارش ندهد.

امروز دولت باید صادقانه به مردم بگوید چگونه براثر فقدان کارآمدى و مدیریت ناشایست نتوانسته است در جهت تحقق اهداف چشم انداز موفق شود و متأسفانه سیاست‌هاى اصل ۴۴ را با همان اجراى نادرست و انحرافى گذشته ادامه دهد. دولت باید بگوید در اثر کاهش مشارکت عمومى و در مواردى اعمال مدیریت غیر متدین و غیر انقلابى و بویژه بها ندادن به نظارت مردم، مفاسدى در زمینه هاى اقتصادى و اجتماعى و فرهنگى گریبان کشور را گرفته است که در تاریخ سابقه ندارد.

امروز که بیش از دو ماه از فرصت فعالیت دولت یازدهم باقى مانده نباید با سخنرانى و نامه نگارى و تظاهرات انتخاباتى، وعده هاى سر خرمن براى سال ١٣٩۶ به مردم و رهبرى بدهد، بلکه باید با راستى و درستى تمام عیار کارنامه چهار سال گذشته خود را تجزیه و تحلیل و نقادى کند تا معلوم شود چه نواقصى در فعالیتها وجود داشته و بنابراین بر مبناى سیاست هاى اقتصاد مقاومتى چگونه مى توان از مخمصه رهایى یافت.

هیچ کس بهتر از خود دولتمردان به نیات و حقیقت عملکرد دولت یازدهم آگاه نیست و اگر دولت در انتقاد از خود با مردم صادق باشد ممکن است بتواند بخشى از اعتماد عمومى را به خود جلب کند. اگر هم دولت دیگرى سر کار آمد مى داند به کجا نباید اتکاء کند و از تکرار اشتباه هاى گذشته بپزهیزد و راه خیر و صلاح امت را بپیماید.

در هر حال فراموش نکنیم وجدان مردم آگاه است و هر کس بدان توهین کند خود را بر باد فنا داده است.

راه نجات از ایستگاه صدق مى گذرد.

میرسلیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا