نوشیدنی های مناسب زنان باردار

زنان باردار باید به نوشیدن آب سالم توجه داشته باشند و بدیهی است که آب لوله کشی و معدنی داخل بطری های پلاستیکی هرگز سالم نیستند؛ چرا که مواد خطرناک افزودنی به آن‌ها موجب هزاران گونه بیماری و خطر برای آن‌ها و طفلشان می‌گردد.
همواره آب چشمه و حتی رودخانه های جاری پس از جوشاندن آن‌ها توصیه گشته است. خصوصاً اگر جوشاندن و نگهداری آن‌ها در ظروف مسی، چدنی و شیشه ای باشد. ضمن آنکه جوشانده های گوناگون و چای های متفاوتی که مناسب با مزاج و شرایط اخلاط غالب در بدن آن‌ها است توصیه می‌گردد. و نیز آب میوه هایی که موجب تصفیه خون می گردند و مصرف آب و عسل هم جزو نوشیدنی¬های بسیار مقوی و نافع است. در خلاصةالحکمه آمده است: «و از آشامیدن آب بسیار سرد و بسیارگرم و یخ و برف و تگرگ و اشیاء حریفۀ (غذاهای شور) حادّۀ قویّه و امثال این¬ها خودداری شود. » یعنی اینکه زنان باردار باید از نوشیدن آب بسیار سرد و بسیار گرم و یخ و برف و تگرگ پرهیز کنند همچنین از خوردن غذاهای خیلی شور و تند و تیز و امثال آن هم خودداری کنند.

منبع: ذریه طیبه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا