کاشت ناخن بلای جان بیماران

این روزها کاشت ناخن تبدیل به یک روتین زیبایی شده است و هر سالن آرایشی یک ناخن‌کار دارد که به دلیل تقاضا برای کاشت یا ریمو (حذف ناخن قبلی) و کاشت ناخن با طرح جدید، وقت ندارد سرش را بخاراند.

🖌به گزارش مشرق، شاید در نگاه اول این کاشت‌ها زیبایی ناخن را دوچندان کند اما این کار باعث شده صدای پزشکان و عوامل بیمارستانی هم دربیاید. کاشت ناخن باعث اختلال در اندازه‌گیری اکسیژن خون(پالس اوکسی‌متر) می‌شود و از طرفی در شرایط جراحی اورژانسی و نبود وقت برای حذف ناخن‌ها ممکن است بیمار تاوان سنگینی بپردازد.

❗️در این مطلب بیشتر درباره این مشکلات و عوارض کاشت ناخن نوشتیم. مانع اندازه‌گیری اکسیژن لاک ناخن را می‌توان با استن یا پد پاک کرد، اما کاشت ناخن را فقط ناخن‌کارها باید بردارند.

🔻چند روز پیش یک پزشک متخصص نوشته بود: «خانم جوانی برای یک عمل اورژانسی در بیمارستان بستری شد. دستگاه اوکسی‌متر باید به انگشت بیمار وصل می‌شد اما ناخن‌های کاشت‌ شده روند اندازه‌گیری اکسیژن را در او مختل کرده بود.

🔺خانواده بیمار یک ناخن‌کار را به بیمارستان آوردند تا ناخن‌ها را ریمو (حذف) کند. این زمان می‌ توانست صرف سلامتی بیمار شود».

🔺پزشکان معتقدند اگر فردی اصرار به کاشت ناخن دارد حداقل باید دو انگشت دست و پای خود را برای مواقع اضطراری آزاد بگذارد. عوض شدن محور ناخن از بین رفتن صفحه اصلی ناخن از عوارض دیگر کاشت ناخن است.

🔺چنان‌چه جزو مشتریان پروپا قرص کاشت ناخن و استفاده از ناخن‌های مصنوعی برای زمان طولانی هستید باید بدانید که به مرور زمان ناخن‌های طبیعی نازک‌ و مات‌ می‌شود و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن‌ها خواهد شد.

🔺اگر اصراری برای استفاده از کاشت وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر سه ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند. تغذیه‌ و رژیم‌ غذایی‌ صحیح‌ در رشد و سلامت‌ ناخن‌ها نقش‌ مهمی‌ دارد.

🔺خطر طبیعی‌تر کاشتن جدا از هزینه بالا و شارژ هرباره آن،کاشت ناخن عوارض جدی را به دنبال دارد. برای کاشت، سطح هر ناخن به وسیله سوهان برقی آن‌قدر تراشیده می‌شود تا لایه نازکی از ناخن روی آن باقی بماند.

🔺بعضی وقت‌ها نازکی بیش از حد این لایه اجازه نمی‌دهد از ناخن طبیعی شناخته شود. این کاشت‌ها خطرناک‌ترند چون در صورت شکستن ناگهانی، آسیب جدی‌تری را برای فرد به دنبال دارد. عفونت‌های قارچی دردناک در کاشت، با خالی شدن تدریجی زیر ناخن، مکان مناسبی برای رشد و نمو عفونت‌های قارچی مهیا می‌شود.

🔺محلول‌های ضدعفونی و قارچ‌کش که بعضی از ناخن‌کارها هنگام کاشت ناخن روی استفاده از آن تاکید دارند اثر موقتی و لحظه‌ای دارد و نمی‌تواند از بروز قارچ به صورت دایمی پیشگیری کند. عفونت قارچی بیشتر با درد و تورم گوشه ناخن‌ها یا برآمده شدن ناخن‌ها همراه است.

🔺اگر چنین علایمی داشتید باید ناخن کاشت ‌شده را به سرعت حذف و اقدامات درمانی ضد قارچی مناسب را زیر نظر متخصص پوست شروع کنید. مشکلات ادامه‌دار کاشت مشکلات کاشت ناخن حتی بعد از برداشتن آن، دست از سر فرد برنمی‌دارد چون برای برگشتن ناخن‌ها به حالت طبیعی باید مدت زمان زیادی بگذرد.

🖍برای مثال، در انگشت شست دست، دوره رشد کامل شش ماه و در انگشت شست پا این زمان ۱۲ ماه است که این مدت زمان، برای فردی که وضعیت سلامت او در حالت عادی و طبیعی باشد در نظر گرفته می‌شود و در دیگر افراد می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد. پس از برداشتن ناخن مصنوعی، باز هم شانس ابتلای مجدد به عفونت‌های گوناگون همچنان بالاست. درتهیه این مطلب از« مجله پزشکی مادر» کمک گرفتیم.

 

منبع:    روزنامه خراسان               

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا