شاکری در گفتگو با حکیم نیوز تأکید کرد: بهره گیری از توانمندی طب سنتی در درمان کرونا

نماینده مجلس شورای اسلامی: طب سنتی نسبت به طب نوین هزینه های درمانی کمتری دارد، در این میان هزینه سنگین و ناکارآمدی درمان های بیمارستانی و آکادمیکی چه برای کرونا و چه دیگر بیماری ها که خیلی هم موفقیت آمیز نیست بر مردم تحمیل می شود و این سبب شده مردم به جای این هزینه های سنگین به سراغ روش های طب سنتی بروند.

خبرگزاری حکیم نیوز؛ دکتر روازاده اخیراً درخواستی به وزیر بهداشت مبنی بر استفاده از روش های طب سنتی برای درمان کرونا داد. روشی که در آن با استفاده از بُخور جوش شیرین نتایج خوبی برای مبتلایان به کرونا حاصل می شود. اما این درخواست، از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار نگرفته است. این در حالی است که طب سنتی ایران از طب های پیشگام در دنیای کهن بوده و پیشینه ای پربار در درمان بیماری ها دارد. از سوی دیگر کشورهایی که سابقه دیرینه در طب دارند، مانند چین در کنار طب نوین بر طب سنتی خود چنان ارج می نهند که در بسیاری از مواقع، این طب، به کمک طب نوین آمده است. اما چرا مطالبه اطبای طب سنتی برای درمان سنتی کرونا مورد توجه قرار نمی گیرد، سؤالی است که مسئولان اجرایی در وزارت بهداشت باید به آن پاسخ دهند.

کمترین کار این است که چنین پیشنهاداتی، قابلیت آزمایش شدن و در چرخه علمی قرار گرفتن را داشته باشد! تا بار هزینه های بالای درمانی خصوصاً در این بیماری منحوس از دوش مردم برداشته شود.

اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص به «حکیم نیوز» گفت: من خودم گرفتار کرونا شدم و از راه های طب سنتی و گیاهان داروئی که در کشور خیلی هم زیاد است استفاده کردم؛ ضمن اینکه به طب نوین هم مراجعه کرده و از راه حل های آنها نیز برای درمان و بهبودی بهره بردم.

وی با اشاره به اقبال مردم به طب سنتی در شرایط کرونایی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به سابقه دیرینه ای که ایران در طب سنتی و درمان بیماری ها دارد زمانی که ما با ویروس منحوسی مانند کرونا درگیریم توجه و گرایش مردم به طب سنتی خیلی بیشتر از قبل شده ست.

شاکری با بیان اینکه این توجه و اقبال عمومی از دو جهت اخیراً بیشتر شده، افزود: یکی اینکه طب رسمی و نوین از درمان کرونا عاجز مانده و هنوز هم گفته می شود که رفتار کووید 19 برایمان ناشناخته است و مدام در حال آزمون و خطا و اصلاح نظریات کارشناسی شده، قبل هستند.

این نماینده مجلس ابراز کرد: طب نوین در درمان کرونا به نتیجه مطلوبی نرسیده است و علی رغم این همه پیشرفت و آزمایش های گوناگون، هنوز هم قادر به تشخیص رفتار بعدی این ویروس نیست! ادعاهایی هم که از سوی برخی کشورها برای کشف راه درمان آن مطرح می شود و حتی کشف واکسن، نتوانسته آن طور که باید مؤثر باشد و اعتماد مردم را برای درمان قطعی در آینده جلب کند. این همه، نشان از عاجز ماندن طب جدید برای یافتن راه درمان کرونا است.

وی در ادامه افزود: دومین نکته این است که طب سنتی نسبت به طب نوین هزینه های درمانی کمتری دارد، در این میان هزینه سنگین و ناکارآمدی درمان های بیمارستانی و آکادمیکی چه برای کرونا وچه دیگر بیماری ها که خیلی هم موفقیت آمیز نیست، بر مردم تحمیل می شود و این سبب شده مردم به جای این هزینه های سنگین به سراغ روش های طب سنتی بروند.

شاکری با اشاره به درخواست یکی از اطباء در ارتباط با درمان سنتی کرونا که حتی در حوزه آزمایش قرار نگرفته و وزارت بهداشت به آن توجهی نکرده است، گفت: این کار از حد بی مهری به این طب هم گذشته است؛ وزارت بهداشت لازم است به آن ورود پیدا کند؛ چرا که این مهم، درخواست و مطالبه اقشار بسیاری از مردم نیز هست.

شاکری ابراز کرد: چقدر خوب است که عطاری ها ضمن اینکه خود به فروش گیاهان طب سنتی مشغول هستند نسخه های دارویی طب سنتی را به صورت رسمی دریافت کنند و در درمان بیماری ها مؤثر باشند. این اقدام باعث شده که از منابع داخلی و گیاهی کشور استفاده شود، به جای آنکه ما مدام به دنبال ساخت داروهای عجیب و وارد کردن داروهای خارجی باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: این داروهای خارجی عوارض جانبی دارد. در حالیکه طب سنتی چون با طبیعت انسان، ماهیت فیزیکی، روحی و روانی سروکار دارد داروهای مناسب برای درمان را ارائه می کند و از این نظر آسیبی به بدن نمی رساند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا