شربت آب لیموترش با تخم شربتی

در ماه مبارک رمضان با یک تیر چند نشان بزنید. با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی سالم تهیه کنید که پیری زودهنگام را از شما دور، به تناسب  اندامتان کمک و تشنگی را برایتان قابل تحمل تر می کند. ترکیب این مواد برای سلامتی و زیبایی خانم ها نیز فوق العاده است.

شما می توانید با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی ساده و سالم تهیه کنید که سرشار از ویتامین ها، کلسیم، پروتئین و آنتی اکسیدان ها است. این نوشیدنی باعث ایجاد احساس سیری و تنظیم میزان قند خون می شود. مصرف منظم این نوشیدنی به دلیل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان فراوان، پیری زودهنگام را از شما دور کرده و به تناسب  اندامتان نیز کمک می کند. ترکیب این مواد برای سلامتی و زیبایی خانم ها فوق العاده است. در این مطلب شما را با فواید شربت آبلیمو و تخم شربتی و طرز تهیه آن بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آب لیموترش و تخم شربتی سرشار از کلسیم

زمانی که صحبت از تأمین کلسیم بدن به میان می آید همه یاد محصولات لبنی می افتند. اما شما می توانید نوشیدنی های دیگری تهیه کنید که سرشار از کلسیم بوده و زودهضم تر از شیر هستند. میوه های سرشار از ویتامین مانند لیموترش باعث تولید و نگهداری هر چه بیشتر کلسیم در بدن می شوند. لیموترش انرژی اندکی وارد بدن می کند و در عین حال سرشار ازویتامین ها و مواد مغذی بوده و یکی از مرکبات سالم محسوب می شود. از طرف دیگر تخم شربتی سرشار از مواد معدنی و به خصوص کلسیم و پتاسیم است. ترکیب آب لیموترش و تخم شربتی یک مکمل فوق العاده به خصوص برای خانم هایی است که در مرحله یائسگی قرار دارند.

آب لیموترش و تخم شربتی برای کاهش وزن

همان طور که گفته شد آب لیموترش و تخم شربتی برای سلامت خانم ها فوق العاده است. چون به بهبود عملکردهای بدن کمک می کنند. درست است که این نوشیدنی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش چربی های انباشته شده در ناحیه شکم و ران ها شود اما به دلایلی که ذکر خواهد شد به کاهش وزن کمک می کند.

شما می توانید با نوشیدن یک لیوان شربت آب لیموترش و تخم شربتی زیباتر و سالم تر شوید و گذر عمر را شکست دهید. اگر به دنبال دلیل این تأثیر می گردید باید بگوییم که تخم شربتی منبع فنول ها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) است

نتایج پژوهشی که در مجله American Society Nutrition به چاپ رسیده است، تخم شربتی به کاهش وزن بدن کمک می کند چون سیرکننده بوده و در کاهش اختلالات غذایی موثر است. از طرف دیگر ترکیب این دو ماده غذایی باعث تنظیم میزان قند خون، تصفیه بدن و حفظ سلامت روده ها می شود. تخم شربتی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، فیبرها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و مواد معدنی مفیدی است که ذخیره چربی ها را متزلزل می کنند.
از دیگر ویژگی های تخم شربتی که به کاهش وزن کمک می کند قدرت جذب کنندگی آن است. در واقع تخم شربتی می تواند تا 10 برابر بیشتر از وزن خود آب جذب کند؛ در نتیجه سیرکننده است و تأثیر زیادی در سلامت و تناسب اندام دارد. این دانه های ریز و پرخاصیت با مشکل دهیدراته شدن بدن (کم آبی) مقابله کرده و باعث بهبود جذب مواد مغذی و الکترولیت ها می شوند. تخم شربتی به دلیل دارا بودن زینک (روی) باعث می شود که عضلات، انرژی و مقاومت بیشتری داشته باشند و به این ترتیب نیز با چربی ها مقابله کنند.
برای بهره مندی از خواص لاغری این نوشیدنی بهتر است آن را صبح مصرف کنید. در این صورت بدنتان با قدرت بیشتری با التهاب ها مقابله کرده و سلامت دستگاه قلب و عروق ارتقا پیدا می کند.

نوشته های مشابه

آب لیموترش و تخم شربتی برای مقابله با پیری زودهنگام

از هر چه بگذریم سخن «زیبایی و جوانی» خوش تر است. داشتن بدنی سالم، بدون توکسین و بدون کمبود ویتامین به معنای زیبایی بیرونی است. یعنی فردی که سالم است زیبا و بانشاط به نظر می رسد. باید بدانید عواملی مانند استرس، قرار داشتن در معرض اشعه های ماورای بنفش، آلودگی و رژیم های غذایی نادرست باعث بروز پیری زودهنگام می شوند. شما می توانید با نوشیدن یک لیوان شربت آب لیموترش و تخم شربتی زیباتر و سالم تر شوید و گذر عمر را شکست دهید. اگر به دنبال دلیل این تأثیر می گردید باید بگوییم که تخم شربتی منبع فنول ها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) است. ترکیب این آنتی اکسیدان ها با آب لیموترش برای مقابله و نابودی رادیکال های آزاد فوق العاده موثر خواهد بود. آنتی اکسیدان های موجود در تخم شربتی باعث احیای آسیب های وارد شده به سلول های پوستی، مقابله با التهاب و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شوند. بنابراین خودتان را به یک لیوان از این نوشیدنی مهمان کنید.

طرز تهیه ی شربت آب لیموترش و تخم شربتی

بعد از آشنایی اولیه با خواص ترکیبات این نوشیدنی و اثرات آن ها زمان آن رسیده است که با روش ساده تهیه این نوشیدنی بیشتر آشنا شوید.

مواد لازم
تخم شربتی     5 گرم
آب                  یک و نیم لیوان معادل 300 میلی لیتر
لیموترش         1 عدد
عسل             1 قاشق غذاخوری

روش تهیه
مانند هر نوشیدنی و شربتی که با تخم شربتی تهیه می شود لازم است که ابتدا اجازه دهید تخم شربتی ها در نصف لیوان آب (100 میلی لیتر) خیس شوند. بعد از یک ساعت با دانه هایی غلیظ شده و ژله ای روبه رو می شوید که بسیار مغذی هستند. در مرحله بعد کافی است که آب لیموترش را بگیرید و با 1 لیوان آب (200 میلی لیتر) مخلوط کنید. سپس تخم شربتی های خیس خورده و ژله ای را به لیوانتان اضافه کنید. نوشیدنی تان را با یک قاشق غذاخوری عسل شیرین کرده و ترجیحاً به صورت ناشتا میل کنید. با مصرف منظم این نوشیدنی خواص فوق العاده آن را شاهد خواهید بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من سوزش معده دارم در ماه رمضان این عمل تشدید شد بطوری که غیرقابل تحمل شده بود و وقتی شربت معده میخوردم سوزش معدم بدتر میشد رفتم عطاری دارویی داد (فک کنم زنجبیل و مخلوط چند داروی گیاهی دیگه بود) که با چای مخلوط میکردم آن هم کارساز نشد که بلاخره پدرم به طور اتفاقی تخم شربت خرید و من از آن در سحر استفاده کردم و الان20روز است همیچگونه مشکلی برای معده ام پیش نیامده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا