طرز تهیه آش انار

مواد لازم:
برنج يک پيمانه(200)گرم، سبزي آش (گزنه، تره ، جعفری، گشنيز و نعناع) يک كيلو، لپه 2 تا 3 قاشق سوپخوري ( پيمانه)، پياز سرخ كرده 3 تا 4 قاشق سوپ خوری، گوشت چرخ كرده گوسفندی 300 گرم، انار 2 كيلو (يا رب انار يک ليوان)، گلپر يک تا دو قاشق سوپ خوری، روغن ارده كنجد 2 تا 3 قاشق سوپ خوری، نمك و فلفل به مقدار كافی

طرز تهیه:
لپه و پياز سرخ كرده (با روغن ارده كنجد)و 4 تا 5 ليوان آب (آب چشمه) را در قابلمه مسی می ريزيم و روی آتش ملايم مي گذاريم. كمی نمک (نمک دريا) و فلفل می‌ريزيم تا لپه كمي بپزد. بعد برنج را به دقت می شوييم و داخل لپه می ريزيم، می گذاريم برنج كاملاً بپزد و گوشت چرخ كرده را با يكي دوعدد پياز رنده شده و كمی نمک و فلفل مخلوط می كنيم و كوفته های كوچک درست مي نمایيم. بعد كوفته‌ها را داخل آش مي ريزيم. سبزی را نيز تميز می نماييم می شوييم و خرد می كنيم به مايه آش اضافه مي كنيم و می گذاريم آهسته بجوشد. بايد برنج آش كاملاً بپزد و لعاب بياندازد تا جا بيافتد. آب انار را مي گيريم و داخل آش مي ريزيم. در آخر كار گلپر را به آش اضافه مي كنيم و آش را در ظرف مي ريزيم و كمي نعناع داغ روی آن مي ریزیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا