ظرفیت صنعت گیاهان دارویی در سال «جهش تولید»

کارشناس ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی: منفعت مالی برخی کشورهای توسعه یافته از صنعت گیاهان دارویی، از میلیاردها دلار گذشته است، از همین رو بی شک این توانایی در کشور نیز وجود دارد که از این ظرفیت عظیم، یک زیست بوم بسیار پویا و سود آور ایجاد کنند.

محسن حصارکی با بیان اینکه وجود بیش از 8000 گونه‌ گیاهی در کشور، ظرفیتی مهم ایجاد کرده است که می‌ تواند گردش مالی قابل توجهی به همراه داشته باشد اظهار داشت: تحقیقات علمی هر روز بر مفید بودن یک یا چند ماده موثره موجود در این گیاهان، در ساخت داروها و سایر محصولات، گواهی این موضوع است.

کارشناس ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی افزود: منفعت مالی برخی کشورهای توسعه یافته از صنعت گیاهان دارویی، از میلیاردها دلار گذشته است، از همین رو بی شک این توانایی در میان جوانان متعهد و مومن کشور نیز وجود دارد که از این ظرفیت عظیم، یک زیست بوم بسیار پویا و سود آور ایجاد کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان «جهش تولید» تصریح کرد: لازم است در صنعت گیاهان دارویی  جهش داشته باشیم، در این راستا به اتمام رساندن ده‌ ها پروژه ملی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور، پایه‌ ها و زیرساخت مورد نیاز گسترش زیست بوم فناورانه گیاهان دارویی را در کشورگسترش داده است.

به گفته حصارکی، زیست بوم ایجاد شده توسط این ستاد، به بستری مناسب برای صدها استارتاپ فعال تبدیل شده است که بر اساس مواد موثره موجود در گیاهان دارویی، صدها محصول و فرآورده طبیعی تولید می ‌کنند.

کارشناس ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی حمایت و تسهیل کسب و کار صاحبان ایده و استارت آپ ها را، راهکاری برای تجاری سازی و تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از نخبگان و دانشجویان که از نظر فنی و تخصصی رشته خود، کاردان و دارای دانش لازم هستند، می توانند با درک توانایی­ های خود و ورود به مسائل و تحقیقات کاربردی، توانمندی ­های خود را در دوره ­های شتابدهی و رویدادهای کارآفرینی به چالش کشیده و نحوه تعامل با دیگران و کار گروهی را به خوبی فرا بگیرند؛ چرا که هسته های فناوری شرکت های بزرگ دنیا از همین رویدادهای شتابدهی و تعامل و به مشارکت گذاشتن ایده ها شکل می گیرد.

 

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا