عوارض خطرناک پیتزا

پیتزاهای ارزان قیمت دغدغه جدی دوستداران سلامت

كارشناسان تغذيه در خصوص مواد به كار رفته در برخی از پيتزاها هشدار داده اند اما حالا پيتزای 5 هزارتومانی دغدغه جدی دوستداران سلامت شده است.

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با ابراز نگرانی  از گسترش پيتزا های ارزان قیمت 5 هزار تومانی در جامعه گفت: در پخت پيتزای 5 هزار تومانی از مواد مرغوب استفاده نمی شود و همين موضوع می تواند باعث به وجود آمدن مشكلات جدی  برای  افراد شود.

عزیزی در خصوص عوارض مصرف فست‌فود ابراز داشت: مشكلات گوارشی، كبد چرب، بيماری های  قلبی و عروقی، اضافه وزن، فشار خون و خطر ابتلا به ديابت از جمله خطرات احتمالی مصرف پيتزا و ساندويچ است.حالا در اين ميان وقتی افراد پیتزاهای ارزان‌ قيمت 5 هزار تومانی با مواد نامرغوب و با كيفيت پايين استفاده كنند به طور حتم بايد بيش از پيش در انتظار انواع بيماری ها باشند.

وی بیان کرد: پیتزاهای کوچک و با قیمت کم بیشتر کارخانه‌ای بوده و در مکانی دیگر آماده و تنها در مغازه ها آن‌ها را داغ  کرده و تحویل مردم می‌دهند؛ هنگام آماده سازی برخی از این پیتزاهای از پیش تهیه شده ممکن است مسائل بهداشتی رعایت نشده باشند و همین امر تهدید بزرگی برای سلامت بهداشت مردم تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

عزیزی عنوان کرد: پیتزاهای ارزان قیمت 5 هزار تومانی  بیشتر از پنیر، خمیر و سوسیس و کالباس با کیفیت بسیار پایین تهیه می‌شوند و در این مواد غذایی گوشت جایگاهی ندارد و همین مسئله باعث کاهش کیفیت این ماده غذایی در بین سایر فست فودها شده است .

وی تاکید کرد: پیتزاهای ارزان قیمت دارای چربی و نمک بالایی هستند و این فست فودهای با قیمت پایین باعث بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی، قلب و عروق و افزایش کلسترول بد خون و حتی فشار خون در بین مصرف کنندگان می‌شود، به همین منظور افراد باید از خوردن پیتزا‌های ارزان قیمت 5 هزار تومانی پرهیز کنید.

پي نوشت احیای سلامت :
لازم به ذکر است مصرف هرنوع فست فود و پیتزا برای سلامتی مضر می باشد و به هیچ وجه مورد تایید نمی باشد.

منبع: اقتصاد ایران

کد مطلب: 96050713

پیتزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا