عوارض مصرف خودسرانه ایبوپروفن

یک داروساز گفت: با مصرف خودسرانه قرص ایبوپروفن در هنگام بروز سردرد افراد دچار عوارض مختلفی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و گوارشی می‌شود.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، محمدرضا شوشتری متخصص داروساز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصرف خودسرانه ایبوپروفن و عوارض ناشی از آن گفت: متاسفانه مصرف خودسرانه داروهای مختلف در بین مردم کشورمان رواج پیدا کرده است و بیمار‌ها بخصوص در هنگام سفر در اثر بروز عارضه‌ای اقدام به مصرف خودسرانه دارو می‌کنند.

وی بیان کرد: مسافران نوروزی در هنگام بروز بیماری سردرد به صورت خودسرانه متاسفانه اقدام به مصرف قرص‌های ایبوپروفن و حتی ژلوفن می‌کنند که به دلیل خاصیت ضد درد التهابی بودن این دارو در اثر مصرف زیاد تاثیر منفی بر اعضای مختلف بدن افراد می‌گذارد.

شوشتری عنوان کرد: مصرف بدون تجویز قرص ایبوپروفن سبب بروز عوارضی در شریان‌های قلب می‌گذارد و سبب ایجاد یک بی‌نظمی در ضربان قلب و حتی باعث تنگ شدن رگ‌ها می‌شود.وی تاکید کرد: مصرف قرص ایبوپروفن باعث ایجاد ناراحتی‌های معده و گوارش می‌شود و این قرص برای بیماران دیابتی و افراد دارای فشار خون بالا بسیار ضرر دارد.

این داروساز ادامه داد: مصرف قرص ایبوپروفن به صورت خودسر قند خون بدن را از حالت نرمال خارج می‌کند و من به مسافران نوروزی توصیه می‌کنم که در هنگام بروز سردرد و یا مشکل دیگری به جای استفاده از قرص‌های ایبوپروفن و حتی ژلوفن با مراجعه به پزشک متخصص علت درد را ریشه یابی کنند.

نوشته های مشابه
منبع: خبرگزاری تسنیم

ایبوپروفن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا