فضای مجازی و کروناهراسی

پژوهشگر فضای مجازی گفت: فضای مجازی فعلی در کشور و سرویس ها و خدماتش مانند شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غربی در ایجاد نا امنی روانی و انتشار اخبار جعلی به عنوان بستر اصلی دشمن برای ضربه زدن به کشور و مردم هستند.
پایگاه بصیرت / گفتگو با سید علیرضا آل داود
سید علیرضا آل داود در گفتگو با بصیرت با اشاره به اینکه با یک جنگ شناختی-ادراکی ترکیبی در بستر فضای مجازی روبرو هستیم، افزود: سرقت اطلاعات، تصویر سازی غلط، بمباران اطلاعاتی، جنگ روانی-اطلاعاتی از روش‌های دشمنان بر ضد انقلاب اسلامی در این جنگ شناختی است.
وی ادامه داد: مهمترین عامل در جنگ شناختی جمع آوری BIGDATA توسط ابزار‌های هوشمند و سرویس‌ها و خدمات مرتبط با آن از کشور‌های هدف و تحلیل این داده‌ها برای طراحی عملیات‌های تروریستی رسانه ای، سایبری-حقیقی با موضوعات مختلف مانند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و … است.
وی با اشاره به اینکه دشمن با بهره گیری از این کلان داده ها می تواند ذائقه ها، سلایق، نوع رفتار و عواطف و احساسات مردم را بسنجد، اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان داخلی با استفاده از همین کلان داده ها جنگ شناختی ادراکی و ایجاد جنبش های اجتماعی نظیر شورش، اغتشاش و … را برنامه ریزی کرده و اجرا می کنند.
این پژوهشگر فضای مجازی با تاکید بر اینکه فضای مجازی در کشور تبدیل به یک زیست بوم برای مردم شده است، تصریح کرد: در این زیست بوم متاسفانه به دلیل اینکه مدیریت این فضا در دست دشمنان کشور است مدام عملیات های شناختی بر روی اذهان و قلوب مردم انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غربی بستر اخبار جعلی در کشور شده اند، اظهار داشت: در موضوع ویروس کرونا ما شاهد تولید و انتشار گسترده اخبار جعلی هستیم که این اخبار جعلی منجر به استرس و فشار های روحی-روانی بسیاری شده است و این موضوع یعنی افزایش استرس منجر به کاهش امنیت عمومی بدن شده و در برابر بیماری های مختلف آسیب پذیری مردم بالاتر می رود.
آل داود با اشاره بر اینکه نا امنی روانی هزاران بار خطرناک تر از نا امنی در سطح جامعه است، افزود: عامل نا امنی روانی وقتی با بستر فضای مجازی که مدیریتش در دست دشمنان است ترکیب می شود می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سطح جامعه وارد کند.
این مدرس سواد رسانه ای با اشاره به اینکه فضای مجازی رها شده فعلی دشمن در حال تغییر نرم ارزش ها با ضد ارزش ها است، تصریح کرد: در شرایط فعلی که اخبار جعلی و منفی با موضوع کرونا در سطح جامعه در حال چرخش است اگر مدیریت رسانه و فضای مجازی را جدی نگیریم، خسارات اجتماعی، روانی و انسانی ما بیشتر خواهد شد.
این پژوهشگر فضای مجازی فقر سواد رسانه و سواد فضای مجازی را از دلایل فراگیر شدن پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی غربی در کشور عنوان کرد و افزود: پاشیدن بذر بی اعتمادی در جامعه از اثرات تلگرام و اینستاگرام است و این بی اعتمادی ناشی از مدیریت و تولید محتوای هدفمند توسط دشمنان در بستری که افکار عمومی داخلی از آنها استفاده می کنند، است.
آل داود با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست ها از منافقین آلبانی نشین در جنگ شناختی ضد ما بهره می‌گیرند، تصریح کرد: تعداد زیادی اکانت، صفحه، کانال و بسیاری از کامنت‌هایی که سرشار از تخریب، القای یاس، نفرت، توهین و استهزا است از سوی همین منافقین با اشتراک‌های جعلی منتشر می‌شوند.

 

 

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا