عناب؛ میوه ضد سرطان و افسردگی

آنتی‌اکسیدان عناب به پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می‌کند, با توجه به مطالعات جدید، عصاره عناب مهارکننده سلول‌های سرطان خون است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ عناب از نظر طب قدیم ایران معتدل و بنا به اعتقاد ابوعلی سینا، کمی سرد است, عناب دارای خواص ضد سرطان است و خاصیت آنتی‌اکسیدان عناب به پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می‌کند, با توجه به مطالعات جدید، عصاره عناب مهارکننده سلول‌های سرطان خون است.

عناب به‌علت داشتن ویتامین C و خواص آنتی‌اکسیدانی بالا‌، مانع از رشد و حرکت رادیکال‌های آزاد و در نتیجه کمک به کنترل, رشد تومور و سلول‌های سرطانی است.

عناب میوه و داروی گیاهی مؤثری است که به افزایش وزن بدن کمک می‌کند, قدرت ماهیچه‌ها را زیاد کرده و قوه بدن را افزایش می‌دهد؛ در طب چینی این میوه در تقویت کبد و درمان کم‌خونی استفاده می‌شود؛ عناب برای سلامت کلیه‌ها و تقویت کبد سودمند است.

عناب مقوی کبد و صفرا است و کمک به درمان برخی از بیماری‌های کبدی می‌کند, مصرف عناب به‌طور معنی‌داری سطوح آنزیم‌های کبدی را کاهش می‌دهد, این آنزیم‌ها نشانگر آسیب بافتی هستند.

یافته‌های بافت‌شناسی نشان می‌دهند که این میوه اثرات محافظتی در برابر بیماری‌های کبدی دارد, عناب در درمان کبد چرب نیز مفید است, عناب به‌علت داشتن لعاب، نرم‌کننده سینه و ضدسرفه است و چای یا جوشانده آن گرفتگی صدا، آسم و تنگی نفس را برطرف می‌کند و برای جلوگیری از التهاب و آبریزش بینی توصیه می‌شود.

عناب مقوی مغز و حافظه, آرامش‌بخش طبیعی است, عناب آرام‌کننده اعصاب است و بدخلقی را از بین می‌برد, عناب خواب‌آور بوده, بی‌خوابی و خستگی را برطرف می‌کند, تسکین‌دهنده اضطراب و استرس است, در طب سنتی چین و کره از عناب به‌عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود، استفاده می‌کنند؛ هرگاه که احساس غمگینی کرده و گریه می‌کنید یک فنجان دم‌کرده عناب لبخند به لب‌هایتان می‌آورد.

شربت عناب از بهترین نوشیدنی برای فصل بهار و تابستان، و صاف‌کنندۀ خون، مسکن التهاب و تشنگى و حدّت خون است.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

کدمطلب:97031729

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا