تماشای مداوم تلویزیون عامل افزایش بیماری‌های قلبی

نتایج یک بررسی جدید نشان ‌می‌دهد نشستن و تماشای تلویزیون به طور متناوب و بیش از 4 ساعت،  ریسک بروز مرگ زودرس را تا بیش از 50 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان ‌می‌دهد تماشای تلویزیون که با نشستن متناوب چند ساعته  همراه می‌شود می‌تواند به دلیل عدم فعالیت بیش از حد برای سلامتی قلب انسان خطرناک باشد.  انجمن قلب آمریکا با تأیید یافته‌های جدید محققان گفته است: افرادی که بیش از چهار ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی یا مرگ زودهنگام را تا 50 درصد در خود افزایش می‌دهند.
محققان می‌گویند: تماشای تلویزیون وقتی خطرناک‌تر می‌شود که همزمان با بی‌تحرکی چند ساعته مصرف خوراکی‌های چرب و تنقلات نیز افزایش یابد.
براساس آمارها  نسبت افرادی که از سال 1950 میلادی تاکنون  کارهای نشستنی و پشت میزی انجام می‌دهند بیش از 83 درصد افزایش یافته است.
افزایش تعداد این دسته  از افراد، تماشای بی‌حد و حصر تلویزیون، چاقی، دیابت و فشارخون بالا منجر به زیاد شدن عجیب آمار مربوط به  بیماری‌های قلبی و عروقی شده است. نتایج یک بررسی آماری نیز بیانگر آن است که بیش از 31 درصد آمریکایی‌ها فراتر از 4 ساعت در روز به تماشای تلویزیون می‌نشینند.

کدمطلب:A‍‍‍‍‍98041850


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا