منع اضافه‌کردن شکر به خورشت فسنجان!

در بسیاری از مناطق ایران به‌منظور سرو خورشت فسنجان مقداری شکر به‌عنوان افزودنی به آن اضافه می‌کنند چنین تدبیری کاملاً اشتباه است، بهترین مصلح خورشت فسنجان رب انار یا رب نارنج است که خاصیت خونسازی آن را دوچندان می‌کند کما اینکه جذب ریز‌مغذیها را تسریع می‌بخشد و از ایجاد جوش صورت و بدن جلوگیری می‌کند اما این در حالیست که شکر چنین خواصی ندارد (و مضر می باشد).

ظروف مخصوص تهیه و طبخ مواد غذایی بسیار مهم است بهتر است آب را در ظروف و لیوانهای مسی بنوشید ــ جهت تهیه غذاها به‌صورت کبابی بهتر است از سیخهای آهنی به‌جای آلومینیومی استفاده کنید ــ به‌جای ظروف تفلون و آلومینیومی بهتر است از ظروف مسی جهت طبخ غذا استفاده کنید.

تهیه غذا در ظروف زودپز کاملاً از نظر طب سنتی ایران مطرود است چون تمام خاصیت مغذی مواد غذایی تحت فشار و دمای بسیار بالا از بین می‌رود در واقع غذا در این ظروف به تفاله‌ای بی‌ارزش تبدیل می‌شود (هیچ‌گونه خاصیت تغذیه‌ای ندارد) لذا غذا را با شعله پایین و در مدت زمان بیشتری تهیه و طبخ کنید.

یادتان باشد غذاهای تهیه‌شده در ظروف زودپز فشار خون و چربی خون را بالا می‌برد و باعث ریزش موها می‌شود، کبد چرب ایجاد می‌کند، پرخاشگری و عصبانیت را در افراد افزایش می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا  

کدمطلب:97031716

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا