نکته های شنیدنی: بومادران

? نکته های شنیدنی ?

? بومادران

✔️ بومادران را به عربی برنجاسف می نامند و آن گیاهی ساقه دار، شاخه هایش باریک و برگش ریز و گلش مانند شبت چتردار و زرد و سفید و مایل به کبودی و ثقیل الرایحه است.

✔️ بومادران تقویت کننده، محّرک معده، ضد تشنج، قاعده آور و به عنوان مرحم برای جراحات و زخمها استعمال می شود. دم کرده ی بیست گرم آن در یک لیتر آب سرگیجه و ضعف قوا را از بین می برد و درد اعصاب (نورالژی)را تسکین می دهد.
در تحفه گوید: برنجاسف در اول و دوم گرم و خشک، ملطف، مفتح، مدر بول و حیض و مفتت حصاه و دو درهم گل آن با عسل در اخراج اقسام کرم معده مجرب است.
گیاه بومادران در فرانسه به نامهای گیاه بریدگی و اشیله و ابروان ونوس معروف است.
خواص بومادران: تب بر، قاعده آور، صضد تشنج، قبض کننده و نیرو بخش می باشد و همچنین به جای مرهم زخم و جراحات استعمال می گردد. دم کرده ی این گیاه اثر مهمی در تصفیه ی خون، تقویت اعصاب و باز کردن اشتها و اختلال خون حیض و غیره دارد.

✔️ طریقه ی دم کردن آن چنین است: ۲۰ گرم بومادران در یک لیتر به مدت ده دقیقه بجوشانید و هر روز سه فنجان و یا چهار فنجان بخورید.

نوشته های مشابه

منبع: دورنمایی از طب اسلامی، آیت الله مصطفی نورانی،ص۵۲.

کد مطلب: 960808pc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا