جلوی ورود فرآورده‌های خوک به کشور گرفته شد!!!

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده جلوی ورود ژلاتین و فرآورده‌های خوک به کشور گرفته شد، گفت: ستاد مبارزه با کالا و ارز، سازمان استاندارد، وزارت صنعت و بازرگانی و نیروی انتظامی باید در این زمینه ورود کنند.

حسن تامینی لیجایی درباره ورود مواد غذایی قاچاق از جمله تنقلات آمیخته با ژلاتین خوک به کشور اظهار کرد: سیستم‌های نظارتی زیادی در مبارزه با ورود کالای قاچاق در کشور وجود دارد اما سؤال اینجاست که کالاهای قاچاق از کجا می‌آید، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تدوین قوانین از ورود این نوع کالا‌ها تا حد زیادی به کشور جلوگیری کردند و با پیگیری‌های انجام شده جلوی ورود ژلاتین و فرآورده‌های خوک به کشور را گرفتند.

وی در ادامه افزود: کالاهایی از جمله انواع تنقلات، مواد آرایشی و بهداشتی، حتی برنج یا سیگار به‌شکل قاچاق وارد کشور می‌شود، تا آنجا که وزیر بهداشت نیز از آلودگی به مواد مخدر برخی اقلام قاچاق به کشور ابراز نگرانی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معمولاً کالاهای قاچاق با قیمت کمتری وارد کشور می‌شوند، به بسیج پزشکی گفت: ورود کالاهای قاچاق در تولید داخلی تأثیر منفی می‌گذارد پس باید با دقت بیشتری این موضوع پیگیری شود تا در جامعه مشکلی را ایجاد نکند.

تامینی لیجایی درباره وظیفه وزارت بهداشت در مقابل فروش مواد غذایی قاچاق در بازار داخلی ابراز کرد: بخش کوچکی از این مسئله به وزارت بهداشت مربوط می‌شود و این وزارتخانه معمولاً گزارشات مردمی از تخلفات فروش مواد غذایی را کشف و پیگیری می‌کند.

سخت‌گیری‌های کشورهای دیگر با مقوله قاچاق کالا

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه افزود: در ابتدا باید مجاری ورود کالاهای قاچاق مشخص شود، در کشورهای دیگر مبارزه سختی با ورود کالاهای قاچاق انجام می‌شود، هر کالا دارای برچسب اصالت است و اطلاعات دقیق تولیدکننده آن روی کالا مشخص است.

در کشور مشکل قانونی برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیستم‌های نظارتی نباید اجازه ورود کالاهای قاچاق را به کشور بدهند، درباره عملکرد مجلس در این زمینه خاطرنشان کرد: مشکل قانون‌گذاری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود ندارد به این دلیل که حدود یک سال روی قوانین مربوط به این موضوع در مجلس کار شده است اما ستاد مبارزه با کالا و ارز سازمان‌های استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بازرگانی و نیروی انتظامی باید در این زمینه ورود کنند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون از اطلاع رسانیتون
    کاشکی یک فهرستی هم از این مواد غذایی میگذاشتن که حداقل بدونیم چیا هستن اگر دیدیم نخریم

    حتی اگر الان هم کامل جلوی ورودش رو گرفته باشن
    به هر حال از قبل توی جامعه و مراکز فروش پخش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا