نماینده سازمان جهانی بهداشت: “طب سنتی ایران” قابلیت جهانی‌شدن دارد

نماینده سازمان جهانی بهداشت بر حمایت این سازمان از جهانی‌شدن طب ایرانی تأکید کرد و گفت: “طب ایرانی” قابلیت جهانی‌شدن دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر “کریستف هاملمن” نماینده سازمان جهانی بهداشت در همایش «طب سنتی ایرانی؛ یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته، افق آینده» اظهار کرد: طب ایرانی دارای قابلیت جهانی شدن است و سازمان جهانی بهداشت باید از جهانی شدن آن حمایت کند.

وی طب سنتی را بخشی از فرهنگ و میراث ملل مختلف دانست و افزود: قدمت طب سنتی در ایران حتی به دوران پیش از دانشمندان بنام یونانی مانند بقراط برمی‌گردد و سرآمد آنها حکیم ابن‌سینا است که به‌عنوان پرچمدار طب ایرانی در دنیا شناخته می‌شود.

همچنین در این همایش، دکتر سانیانگ آن، کارشناس و نماینده طب سنتی و تلفیقی دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو به ارائه توضیحاتی درباره استراتژی‌های سازمان جهانی بهداشت برای ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کشورها پرداخت.

گفتنی است، همایش ملی «طب سنتی ایرانی؛ یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته، افق آینده»، با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم 

کدمطلب:A97111125


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

نماینده سازمان جهانی بهداشت: "طب سنتی ایران" قابلیت جهانی‌شدن دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا