پاسخی به ادعاهای یک دندانپزشک علیه حکیم دکتر روازاده

وقتی قانون عرصه را برای متهم تنگ می کند!

در چند روز اخیر برخی از رسانه های ضدانقلاب و کاربران معاند شبکه های اجتماعی با استناد به ادعاهای یک دندانپزشک سعی در توهین و افترا علیه حکیم روازاده دارند.

حکیم دکتر حسین روازاده؛ پدر طب ایرانی – اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در چند دهه اخیر خدمات فراوانی را در عرصه بهداشت و درمان و همچنین تغذیه سالم ارائه کرده است. این اقدامات که برگرفته از تجربیات گرانبهای وی و کتب و منابع اسلامی و ایرانی است، به مذاق برخی خوش نیامده و همواره در تلاش هستند با سیاه­نمایی و نشراکاذیب پزشکی مدرن را در مقابل طب ایرانی – اسلامی قرار دهند. در حالیکه این حوزه­ ها مکمل یکدیگر هستند و حکمای طب اسلامی و ایرانی هرگز ادعایی بر باطل بودن پزشکی مدرن ندارند.

حکیم روازاده علاوه بر طبابت و تالیف ده ها کتاب در حوزه طب ایرانی – اسلامی و تغذیه سالم در سخنرانی های عمومی نیز سعی کرده تا روش خوب زیستن و تغذیه خوب را به افکار عمومی منتقل کند. وی در یکی از سخنرانی ها خود درباره مسواک زدن قبل از خواب توصیه هایی ارائه کرد. حکیم روازاده هرگز درباره ممنوعیت مسواک زدن سخن نگفته است اما توصیه هایی درباره روش درست مسواک زدن و استفاده از مواد جایگزین برای خمیردندان ارائه کرده است. روازاده مسواک زدن بعد از شام را توصیه کرده ولی قبل از خواب را باعث خرابی مینای دندان می داند. این روش برگرفته از تجویزهای حکیم جرجانی؛ شاگرد ابن سینا است. به اعتقاد وی بخارات معده در زمان خواب باعث می شود تا مینای دندان خراب شود.

با توجه به این توصیه حکمیانه، متاسفانه برخی از افراد و فعالین حوزه پزشکی به جای نقد و پاسخ علمی به آن، دست به هتاکی و توهین به حکیم روازاده زدند. یکی ازاین افراد نیز فردی به نام علی مرسلی است که خود را دندانپزشک معرفی کرده است. در چند یادداشت وی دهها اتهام و تهمت به حکیم وارد ساخت. این مطالب در حال حاضر نیز در دسترس عموم است.

مرسلی در یکی از مطالب خود مدارک علمی حکیم روازاده را زیر سوال برده است. او ادعا کرده که روازاده در ایتالیا رشته طب اسلامی را گذرانده و به تمسخر او پرداخته است! در حالیکه هیچ گاه حکیم چنین ادعایی نداشته و رشته وی در ایتالیا پزشکی بود. در حال حاضر نیز حکیم دارای مدرک پزشکی عمومی با کد نظام پزشکی 58290 است.

در مطالب دیگری که در وبسایت آقای مرسلی موجود است، او حکیم روازاده را به کلاهبردای، شیادی، ریاکاری، دروغ، تقلب و … متهم ساخته است. این ادعاهای بی اساس و عدم ارائه پاسخ مستدل و روشن به توصیه های حکمیانه روازده باعث شد تا دفتر حکیم، از این فرد در نزد دستگاه قضا، شکایت کند. نشر اکاذیب، توهین و افترا از جمله دلایل این شکایت نامه است و مطالعه مطالب مندرج در سایت آقای مرسلی کاملا خوانندگان را با حجم ادعای خلاف بر علیه حکیم روازاده آگاه خواهد ساخت. تنها دلیل شکایت نیز چنین رفتار غیرمسئولانه از سوی کسی است که مدعی تخصص در رشته دندانپزشکی است ولی به جای مناظره علمی و مستند، راه درج ادعاهای خلاف علیه حکیم را برگزیده است.

پس از تمامی این حواشی، اخیرا برخی از رسانه های ضدانقلاب و معاند سعی کرده اند با معکوس جلوه دادن دلیل شکایت، اصل ماجرا را منحرف سازند. آقای مرسلی مدعی است که دلیل شکایت دفتر حکیم روازاده از وی ارائه پاسخ های مستدل و علمی به توصیه چگونگی مسواک زدن بوده است! مخاطبین محترم را به بخشی از پاسخ های مستدل ایشان آگاه می سازیم:

 

تهمت علیه حکیم روازاده و زیر سوال بردن مدرک دانشگاهی ایشان در کنار اتهام جهالت!

 

بخشی دیگر از اتهامات علیه حکیم

 

حجم گسترده ای از ادعا علیه حکیم

آنچه از نظر گذشت تنها بخش کوچکی از ادعاها و اتهامات علیه حکیم روازاده بود. درصورتیکه این شخص به صورت علمی و مستدل پاسخی ارائه می کرد، هرگز شکایتی در دستگاه قضا صورت نمی گرفت. اساسا عرصه علم، عرصه مجادله و مباحثه با حفظ شان و جایگاه افراد و نه توهین و اتهام پراکنی است. به هرحال دستگاه قضایی به عنوان آخرین ملجا کسانی که به صورت ناجوانمردانه و غیرمنصفانه هدف کینه، بغض و اتهام قرار می گیرند، شناخته می شود و هر آنچه تصمیم گرفته شود موظف به پیروی خواهیم بود.

کدمطلب:Da98091001


نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام من فک می کنم دکتر روازاده تنها پزشکی هستند که بدون توجه به مادیات تمام وقت و عمر خود را در راه بهبود طریقه زندگی و طبابت و کارهای جانبی در رابطه با سلامتی جامعه پرداخته اند و خود را در معرض اتهامات بعضی از پزشکان که واقعاً باعث تأسف ایرانیان می باشند من کسی هستم که تمام پزشکان متخصص ارتوپد نظریه شان عمل و عمل بود و هیچ درمانی برای من نداشتند من با درد فراوان و با اعصابی بسیار خراب به دکتر روازاده مراجعه کردم و طوری بودم که اطرافیان به طور نامحسوس از من قطع امید کرده بودند ولی به جرات می توانم بگویم که این پزشک منو زنده کرد بطور ناباورانه من بهبود پیدا کردم اما موبه مو تمام دستورات ایشان را انجام دادم (تغذیه، دارو، و فصد و حجامت) و نتیجه گرفتم بعد از آن به پزشک ارتوپد مراجعه کردم که ایشان گفتم معجزه بوده و وقتی برایش تعریف کردم باور نکردند و باز هم قبول نکردند و من حامی دکتر روازاده هستم به جد

  2. سلام خداقوت من واقعاخوشحال میشم که مطالب اقای دکترمیخونم خداوندحفظشون کنه التماس دعابرای درمان بیماری اعتیادهمسرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا