وزارت خانه ای که محتوای برنامه های تلویزیونی را تعیین می کند شش

وزارت خانه ای که محتوای برنامه های تلویزیونی را تعیین می کند

?#احسان_علیخانی در آخرین برنامه ماه عسل خود -که باز هم با حضور پزشکان همراه بود- به نکته مهمی اشاره کرد. وی در پاسخ به منتقدان برنامه او (با فردی به نام یاسی اشکی)، اعتراف کرد این برنامه به درخواست شخص وزیر بهداشت تهیه شده است و وزارت بهداشت محتوای این برنامه را تأیید کرده است.

? صرف نظر از محتوای خود آن برنامه علیخانی ناخواسته به نکته مهمی اشاره کرده است:

? این میزان از حضور #وزارت_بهداشت برای تعیین محتوا و جهت دهی به پربیننده ترین و اثرگذارترین برنامه ماه مبارک رمضان، ویژگی عجیبی است که فقط از وزیری چون قاضی زاده هاشمی برمی آید. قاضی زاده بخش قابل توجهی از وقت خود را طی این سالها به حضور رسانه ای و مهندسی اخبار مربوط به وزارت بهداشت و پزشکان اختصاص داده است و از این نظر همه وزرای بهداشت قبلی هم که با هم در نظر گرفته شوند، مانند او ظهور و بروز رسانه ای نداشته اند.

? در همین برنامه ماه عسل، یکی در میان شاهد حضور پزشکانی هستیم که ادعا می شود با «فعالیت های جهادی» بیماران صعب العلاجی را درمان کرده اند و یا در نقاط محروم جامعه بی شائبه خدمت کرده اند. در دومین شب از همین برنامه، پیرمرد گمنام و مشکوکی را از دل زیرزمین ها پیدا می کنند و به عنوان نماینده جامعه درمانگران تجربی طب سنتی در کنار دو پزشک تحصیلکرده مورد هجو قرار می دهند.

? ماجرای ماه عسل امسال و جامعه پزشکی، واضح تر از آن است که نیاز به توضیح بیشتر داشته باشد.

? وزارت بهداشت و احتمالاً کارتلهای #واردات_دارو و #واکسن مرتبط با این وزارتخانه، «اسپانسر پنهان» این برنامه هستند.

?در شرایطی که کشور در آستانه تحریم مجدد دارو قرار دارد و از همین اکنون داروهای ضروری مردم احتکار و گران می شود، هم و غم وزارتخانه و باندهایی که حیات اقتصادی خود را در واردات دارو می بینند و هنوز ننگ فراموش نشدنی واکسن آنفولانزا را جبران نکرده اند، این قرار گرفته است که داروی جدید و مشکوکی را آن هم از راه یک برنامه غیر تخصصی و عامه پسند تبلیغ کنند و با کمک سرمایه گذاری داخلی واردات آن را تسهیل کنند.

?چنین نوع برخوردهای منفعت طلبانه ضدملی را فقط در کشورهای جهان سوم می توان دید و بدترین شکل آن را در وزارتخانه بهداشت دولت حاکم.

? سیدمهدی ناظمی

برگرفته از کانال مصاف 

کدمطلب:M97031701-

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا