کرم های انگل در کودکان

کرمهای_انگل_در_کودکان

تجویز داروهای قوی برعلیه این انگل ها در کودکان، کار صحیحی نیست و لذا باید از بین این داروها داروهایی را به کار برد که به صورت خارجی مصرف می شوند.

✅ برای دفع کرمهای انگلی از روده کودکان باید مقداری زیره را در صفرای گاو نر حل نموده و آن را به ناحیه ناف کودک مالید.  درمان دیگر آن که به میزان یک درهم از ترمس ” را با مقادیری مساوی از درمنه و توت مخلوط کرده و با صفرای گاو نر و یا روغن زیتون آمیخته و به مقدار یک درهم روزانه به کودک نوشانده شود و یا این که اجازه داد که کودک بادام شیرین بخورد.

✳تورم ناف و فتق ناشی از آن در کودکان تورم و فتق ناف در کودکان از گریه زیاد و فشار دادن و یا سرفه های شدید روی میدهد و گاهی نیز بر اثر حادثه و یا ضربه عمدی رخ میدهد. درمان آن اینست که ترمس را در قطعه ای از پارچه کتان” قرار داده و می سوزانند و سوخته آن را با شراب آمیخته و آن را بر روی ناف مالند و یک قطعه پارچه بر روی آن در زیر جامه قرار دهند، و اگر گونه ای باشد که بیرون بزند در چنین حالتی باید اطراف حلقه خارجی ناف را داغ کرد وباید دقت کرد که منطقه ای از ناف بیرون می زند نباید داغ کرد زیرا پوست در این ناحیه بسیار نازک باشد.

? منبع: رساله پزشکی کودکان، ترجمه دکتر احسان مقدس، ص۵۲-۵۳. 

کدمطلب: 961213  8pc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا