تشدید آرتروز در کودکان با استشمام دود سیگار

پزشکان فرانسوی مطرح کردند:

کودکانی که در معرض استشمام دود سیگار هستند، حداقل دو برابر بیشتر از دیگر افراد با شرایط عادی به بیماری آرتریت روماتوئید دچار خواهند شد.

نتایج تحقیقات بر روی بیش از 70 هزار زن متولد بین سال‌های 1925 و 1950 از سال 1990 تا 2014 نشان داد، ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید در شرایط عادی در آنها سه برابر بیشتر از مردان است؛ ضمن اینکه زنانی که دخانیات استعمال می‌کنند، حداقل دو برابر بیشتر از دیگر افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند؛ این موضوع در حالیست که بیماری آرتریت روماتوئید در این‌گونه زنان به سرعت توسعه می‌یابد و پیشرفت می‌کند. 

در شرایطی که آرتریت روماتوئید شیوع پیدا کرده است، محققان ادعا می‌کنند کودکانی که در معرض استشمام دود سیگار هستند، دو برابر بیشتر از دیگر افراد با شرایط عادی به این بیماری دچار خواهند شد. 

کارشناسان پزشکی فرانسوی ادعا کرده‌اند، گزارش‌ها افزایش 79 درصدی نسبت ابتلا به این بیماری در کودکان در معرض دود سیگار را ثابت می‌‎کند.

نتایج این مطالعه که در کنگره سالانه اروپایی روماتولوژی در اسپانیا رونمایی شد، حکایت از ابتلای حدود 2 میلیون آمریکایی به بیماری آرتریت روماتوئید دارد؛ علاوه بر اینکه زنان 3 برابر بیشتر مستعد توسعه این بیماری هستند. 

 از طرفی دیگر، افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی، نسبت به دیگران شانس ابتلای بیشتری به بیماری‌های مزمن مانند پوکی استخوان، آلرژی، بدخیمی‌ها، عفونت‌ها، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های قلبی–عروقی و فشار خون دارند؛ از این رو برنامه‌ریزی جهانی برای کاهش ابتلا به این بیماری که با استشمام دود سیگار شیوع می‌یابد، نیاز است. 

نوشته های مشابه

منبع: خبرگزاری فارس

کد مطلب: 96032813

 آرتروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا