خوردن حبوبات منجر به کاهش وزن میشود

طبق تحقیق جدید محققان، خوردن یک وعده غذایی متشکل از حبوباتی نظیر لوبیا، نخود یا عدس در روز می تواند در داشتن وزنی متعادل نقش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان کانادایی خوردن روزانه ۱۳۰ گرم (3-4 فنجان) از این مواد خوراکی موسوم به حبوبات منجر به کاهش ۰.۳۴ کیلوگرم وزن می شود.

طبق گزارش محققان، خوردن روزانه این مواد خوراکی موجب می شود که فرد زودتر احساس سیری کند و خوردن آنها با کاهش قابل توجه کلسترول بد همراه است.

محققان کانادایی به سرپرستی دکتر راسل دی سوزا، به بررسی ۲۱ آزمایش بالینی متشکل از ۹۴۰ مرد و زن که در مدت ۶ هفته با افزودن یک وعده حبوبات به رژیم غذایی شان به طور میانگین ۰.۳۴ کیلوگرم از وزن شان را از دست داده بودند، پرداختند.

حبوبات دارای شاخص گلوکز پایینی هستند، یعنی بسیار آهسته تجزیه می شوند. از اینرو می توانند جایگزین پروتئین حیوانی و همچنین چربی های بد نظیر چربی ترانس موجود در مواد غذایی شوند.

به گفته دکتر دی سوزا، «مطالعه جدید ما به خوبی منطبق با مطالعات قبلی است و نشان می دهد که مصرف حبوبات با افزایش حس سیری تا ۳۱ درصد همراه است که در نتیجه می تواند منجر به مصرف مواد غذایی کمتر شود.»

منبع:خبرگزاری مهر – 95/1/14

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا