قطعی شدن جریمه 9 میلیاردی شرکت آبلیموی دست‌چین

رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات استان تهران گفت: رای پرونده شرکت تولیدی آبلیموی دست‌چین قطعی و این شرکت به پرداخت 9 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مرتضی خدایی گفت: پیش از این در آبان سال گذشته مقرر شد همه محصولات شرکت دست‌چین از جمله دادلی، گلدست و نوش‌آگین از سطح عرضه جمع‌آوری شود و به تبع آن سازمان استاندارد هم اعلام کرد این کالا نشان استاندارد ندارد و باید جمع‌آوری شود.
وی تاکید کرد:‌ اکنون که رای این شرکت قطعی شد فروش و عرضه این کالا ممنوع است و سازمان تعزیرات حکومتی با عرضه‌کنندگان این کالا برخورد جدی می‌کند.
خدایی افزود: سال گذشته که با این شرکت برخورد کردیم محصولاتی با نشان استاندارد توزیع می‌کرد که این نشان واقعی نبود و پس از آزمایش اقلام توزیعی نیز مشخص شد که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد و موادی شیمیایی است.رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص کارخانه‌ها و نشان‌های دیگر آبلیمو و آبمیوه نیز گفت: پرونده‌های زیادی از این شرکت‌ها هم اکنون در تعزیرات در حال بررسی است که برای بخشی از این شرکت‌ها هنوز رایی صادر نشده است و آزمایش‌های صورت گرفته حاکی از این است که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارند.
خدایی افزود: این محصولات نه تنها آبلیموی ناخالص هم نیست بلکه آبِ لیمو نیست و فرآورده شیمیایی است.
وی گفت: قریب به اتفاق این کالاها با نشان استاندارد و مجوز بهداشت توزیع می‌شود.
گفتنی است چندی پیش مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص این موارد به سازمان استاندارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی نامه‌نگاری کرده بود.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. امروز چهارشنبه 10 تیرماه 94 یکی از اعضای خانواده ما آبلیموی خانواده خریده ، دقت ک کردم دیدم دست چین است!!! حال چ کنم؟
    من از استان گلستان -بندر ترکمن هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا