معرفی محصولات و داروها:صابون مخصوص ماشین لباسشویی و رخت شویی

«حفظ محیط زیست » شعار یا عمل؟؟؟!!!

استفاده بهینه از مواد شوینده، در چند سال اخیر تا این حد مورد توجه قرار گرفته است، دلیل این نگرانی مطالبی است که در ذیل ارائه می گردد.

شوینده‌ها به دلیل ساختار ویژه مولکولی خود دارای ویژگی‌های خاصی هستند که همین ویژگی‌ها باعث خاصیت شویندگی‌ آنها می‌شود. این مولکول‌ها از یک طرف در آب و از طرف دیگر، در چربی قابل حل هستند، یعنی این مواد از یک سو چربی را در خود حل می‌کنند و از سوی دیگر، خود در آب حل می‌شوند. به این ترتیب، با عمل شستشو، ترکیبات مواد شوینده که بخش عمده آنها کربن، گوگرد و نیتروژن است،‌ به صورت محلول وارد‌ آب می‏شوند و این آب دیگر دارای خواص قبلی خود نیست.

وجود ترکیبات نیتروژن به میزان بالا در آب حتی در کودکان به مرگ منجر می‌شود، این نوع مسمومیت به دلیل بروز رنگ کبود در پوست به “نشانگان مرگ آبی” موسوم است.

مواد شوینده، سفیدکننده و پاک‌کننده با فرمول مولکولی خاص خود به صورت محلول در آب، وارد سیستم پساب خانگی می‌شوند. با توجه به اینکه در شهری مثل تهران سیستم فاضلاب وجود ندارد، این پساب از طریق چاه‌های فاضلاب به طور مستقیم وارد منابع محدود آب زیرزمینی می‌شود و این منابع را به مواد شیمیایی که عمدتا کربن، گوگرد، هالوژن‌ها و نیتروژن هستند آلوده می‌کند. از طرف دیگر این مواد شیمیایی در محیط آبی، بستر مناسبی برای ایجاد ترکیبات جدید دارند و ترکیباتی مثل هالوآلکان‌ها را به وجود می‌آورند و باز کیفیت آب را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 ترکیباتی که از طریق شوینده‌ها وارد منابع آب زیرزمینی می‌شوند، به طور غیرمستقیم هم بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارند. وجود برخی ترکیبات کربنی در این آب‌ها باعث ازدیاد گونه‌های علف‌های هرز در زمین‌های زراعی می‌شود.

و اکنون بعد از دو قرن صابون مخصوص رخت شوئی (قابل استفاده برای ماشین لباس شویی) به بازار عرضه می گردد که نه تنها برای سلامتی انسان ضرری ندارد بلکه دوستدار طبیعت و مفید برای محیط زیست انسان است. این صابون کاملاً طبیعی هرگز مضرات و ویژگی های آسیب رساننده مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی را دارا نمی باشد و مایع حاصل از لباسشوئی قابل استفاده برای آبیاری درختان نیز می باشد.

موارد مصرف: شستشوی کلیه البسه توسط ماشین لباس شویی ویا به صورت دستی

طریقه مصرف: برای استفاده دستی ابتداصابون را درون آب گرم داخل تشت قرار داده پس ازچند دقیقه به صورت متداول شروع به شستشوی دستی نمایید. جهت استفاده برای ماشین لباس شویی صابون رادر یک کاسه آب جوش حل کرده سپس قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی مایع صابون را در داخل مخزن لباسشویی ریخته و آن راروشن کنید.

این محصول را می توانید از عطاریهای معتمد مجموعه نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام.ببخشید من فردا یا پسفردا انشالله تهران قراره بیام از شهر گنبد کاووس,می خواستم صابون لباسشویی بخرم که اینجا پیدا نکردم.
    همین عطاری حکیم عقیلی تو خیابان جمهوری هستش دارن؟ لطفا اگه ممکنه تا امشب جواب بدین

    با تشکر یا مهدی (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا