️ بی مهری به طب ایرانی به دلیل ناآگاهی است

مرتضي مجاهدي پزشک طب ایرانی و مکمل: سازمان بهداشت جهانی ادعا کرده داروهای پر سرو صدا و گرانی که بارها تبلیغ شد، بر اساس مطالعات انجام شده هیچ تاثیری بر درمان کرونا نداشته علاوه براینکه عوارض زیادی هم داشته است.

در دانشگاه های علوم پزشکی ایران حاضر نشدند توصیه های طب ایرانی را کارآزمایی و از مطالعات بالینی همکاران طب سنتی استفاده کنند، این در حالی است که می توان در صورت اثربخشی کارآزمایی بالینی از آن داروها استفاده کرد.

مجاهدی با انتقاد از اینکه برخی ها داروهای ناشناخته را به اسم طب اسلامی برای مردم تجویز می کنند عنوان کرد: با این دست اقدامات موافق نیستیم، چون ترکیبات این داروها مشخص نیست اما داروهایی که در زمره گیاهان دارویی کم عارضه است که مطمئنا اثرات خوبی هم خواهد داشت، می تواند مورد توجه قرار گیرد.

اثرات بالینی و نتایج اولیه گیاهان دارویی طب سنتی در حال گزارش است، اثرات خوبی از این مداخلات سالم از بیماران مبتلا به کرونا گرفته اند، اما نامهربانی هایی براساس دغدغه یا دلایلی که نمی دانیم با طب ایرانی وجود دارد که عمدتا به دلیل این است که هنوز بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت، همکاران دانشگاهی طب ایرانی را هم ردیف کاسبکاران طب ایرانی که مداخلات غیرقانونی دارند، می دانند.

عدم ارتباط با همکاران طب ایرانی و عدم اطلاع از پژوهش های بزرگ در این زمینه دلیل اصلی بی مهری ها به طب سنتی است./ تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا