آب و صابون ساده بهتر از مواد آنتی‌باکتریال هستند

دولت آمریکا استفاده از مواد شیمیایی آنتی‌باکتریال را در صابون‌ها و مواد شوینده ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ممکن است عجیب به نظر برسد اما سازمان غذا و داروی دولت آمریکا می‌گوید که صابون‌های قدیمی و حتی آب بسیار موثرتر از محصولات ضدباکتری و آنتی‌باکتریال هستند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، روز گذشته، مقامات فدرال ایالات متحده آمریکا کاربرد 19 ماده شیمیایی در صابون‌های آنتی باکتریال ممنوع اعلام شد.

مقامات فدرال دلیل این ممنوعیت را عدم موفقیت تولیدکنندگان این محصولات در توجیه  بی‌خطر بودن و میکروب‌زدا بودن این محصولات عنوان کردند.

دکتر «جانت ابیا»، از مرکز غذا و داروی آمریکا(FDA)  در بیانیه‌ای در این رابطه می‌گوید:“ما هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه آنها بهتر از آب و صابون ساده هستند پیدا نکردیم”.

وی به آسوشیتدپرس گفت که این تصمیم در درجه اول دو ماده اصلی تشکیل دهنده این صابون‌ها و مواد شوینده را هدف قرار داده است؛ یعنی – تریکلوزان و تریکلوکاربان(triclosan and triclocarban) – که بر اساس برخی تحقیقات روی حیوانات، می‌توانند موجب تداخل هورمونی و تحریک باکتری‌های مقاوم به دارو شوند.

سازمان غذا و دارو همچنین گفت که آنها به این شرکت‌ها زمان بیشتری دادند تا داده‌های خود را در مورد سه ماده شیمیایی دیگر که هنوز در بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده و فروخته می‌شود ارائه کنند.

خانم «ابیا» افوزد: مصرف کنندگان ممکن است فکر می کنند که این مواد شستشو دهنده ضد باکتری برای جلوگیری از گسترش میکروب موثرتر هستند اما برخی از داده‌ها نشان می‌دهد که مواد ضد باکتری ممکن است در دراز مدت آسیب‌رسان باشند.

abosabon-tele

منبع: تسنیم نیوز– 95/06/15 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا