آیا خون‌دادن می‌تواند جایگزین “حجامت” شود

اثرات “حجامت” در درمان بیماریهایی از قبیل کبد چرب‌، آلرژی‌، ‌آسم و نفس‌تنگی‌، سردردهای میگرنی‌، غلظت خون‌، دیسکوپاتی و سیاتالژی‌، جوش صورت و بدن‌، پسوریازیس‌، آفت دهان‌، حتی هپاتیت و… کاملاً آزموده شده است اما آیا خون‌دادن نیز این اثرات را دارد؟!

بدون شک اهداء خون امری خداپسندانه، انسانی و ایثارگرانه به‌شمار می‌رود چرا که با اهدای آن جان انسانهای نیازمند به خون را نجات داده‌ایم اما مقایسه بین حجامت به‌عنوان یک روش درمانی و اهداء خون‌، قیاسی منطقی به‌نظر نمی‌رسد‌.

در فرایند انجام حجامت ابتدا با “بادکش” روی جریان خون تغییراتی ایجاد می‌کنند و سپس خراشهای ظریف پوستی که زده می‌شود فرایندهایی در بدن تحریک می‌‌شود که اصطلاحاً آن را فراخوان گلبولی می‌گوییم.

مدل خون‌گیری در عمل حجامت سطحی است اما در خون دادن یک شوک منفی است که به‌وسیله یک سوزن، خون در گردش مورد نیاز بدن را خارج می‌کند.

در حجامت، خون کثیف از بدن خارج می‌‌شود اما در خون دادن، خون تمیز و مورد نیاز بدن اهدا می‌شود.

اهدای خون هیچ اثر درمانی یا هیچ نقش درمانی برای اهدا‌کننده خون ندارد؛ تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه اهدای خون‌، نقش درمانی برای درمان بیماریهای پوستی یا گوارشی یا بیماریهای کبدی یا بیماریهای قلبی ــ عروقی یا هر بیماری دیگری داشته، وجود نداشته است اما حجامت نقش درمانی برای فرد دارد و شما با انجام حجامت، زندگی خودتان را نجات می‌دهید اما با اهدای خون زندگی دیگران را‌.

حجامت در درمان بیماریهایی از قبیل آلرژی‌، ‌آسم و نفس‌تنگی‌، کبد چرب‌، سردردهای میگرنی‌، غلظت خون‌، دیسکوپاتی و سیاتالژی‌، جوش صورت و بدن‌، پسوریازیس‌، آفت دهان‌، حتی هپاتیت و… کاملاً آزموده شده است.

آنچه از موضع حجامت خارج می‌شود چیزی جز سموم بدن و اخلاط فاسد و کثیف نیست اما در اهدای خون‌، بیشترین چیزی که خارج می‌شود مواد غذایی‌، الکترولیتهای مورد نیاز بدن و ویتامینهاست.

در تفاوت اهدای خون با خون حجامت همین بس که حتی حیوانات نیز از خون حجامت و بوی تعفن آن گریزانند اما از خون اهداشده برای خوردن استقبال هم می‌کنند‌.

جالب است بدانید که پیغمبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و امام صادق(ع) این موضوع را متذکر شده‌اند که “سم از هر کجا، وارد بدن شود، از محل حجامت خارج می‌شود” یا “از موضع حجامت، چیزی جز سم دفع نمی‌شود”.

طبق تحقیقات‌، میزان کلسترول خون حجامت، 9 تا 11 برابر بیشتر از خون وریدی است بنابراین برای کاهش میزان کلسترول خون، انجام حجامت بسیار مفیدتر است همچنین سم موجود در خون حجامت 23 برابر سم خون وریدی است.

برخی از کسانی که خون اهدا می‌کنند، سیگار و دخانیات مصرف می‌کنند بنابراین خون اهداشده این افراد نه‌تنها برای گیرندگان خون مفید نیست بلکه می‌تواند مضر هم باشد؛ توصیه و تأکید می‌کنیم افراد اهدا‌کننده خون‌، قبل از اهدا کردن خونشان، حتماً حجامت کنند تا بدین‌وسیله خونی که اهدا می‌‌کنند خون تمیز و سالم باشد.

غالباً مشاهده می‌شود که گیرندگان خون بعد از دریافت پکسل خون‌، دچار بیماریهای دیگری از جمله زخم معده یا کبد چرب‌، عصبانیت و پرخاشگری‌، افسردگی و… می‌شوند در حالی که قبلاً به این بیماریها مبتلا نبوده‌اند و در واقع از اهدا‌کنندگان خون دریافت کرده‌اند.

میان کسانی که در جنگ تحمیلی در معرض بمبارانهای شیمیایی قرار گرفته‌اند‌، افرادی که در حین جنگ، حجامت کرده‌اند سالم باقی مانده‌اند و مابقی طی این سالها‌، مشکلات بمبارانهای شیمیایی را تاکنون به‌دوش کشیده‌اند.

نهایتاً این نکته را یادآور می‌شویم که حجامت یکی از بزرگترین شاخصه‌های طب سنتی ایرانی است؛ برای سالم زنده ماندن و داشتن زندگی بدون بیماری باید خود را ملتزم به انجام آن بدانیم

کدمطلب:A98020904


آیا خون‌دادن می‌تواند جایگزین "حجامت" شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا