ارتباط تلفن های همراه با خطر تومورهای مغزی

مطالعات نشان می دهد بسیاری از بیماران می خواهند در مورد طیف وسیعی از گزارش های نشان دهنده ارتباط بین مواجهه با امواج تلفن های همراه و خطر سرطان بدانند.

مطالعات برنامه سم شناسی بین المللی نشان می دهد موش های صحرایی مذکری که برای تقریباً دو سال با میزان هایی از امواج رادیو فرکوانسی (RFR) متصاعد شده از تلفن های همراه مواجهه داشتند، میزان بروز بیشتری از دو نوع تومور- گلیوم بدخیم مغز و شوانوم قلبی نشان دادند. محققان می نویسند: با توجه به تعداد زیاد افرادی که از وسایل ارتباطی بی سیم استفاده می کنند، حتی تغییرات بسیار اندک در بروز بیماری ها ناشی از مواجهه با RFR تولید شده توسط این وسایل، می تواند تأثیرات زیادی بر سلامت همگانی داشته باشد.نیویورک تایمز تأکید می کند اگرچه این ارتباط گزارش شده بین امواج رادیویی و بروز تومورهای مغزی را نباید کاملاً حتمی دانست، همچنان در تفسیر نتایج باید احتیاط کرد زیرا: این یافته ها مقدماتی هستند، ارتباط تومورها با RFR در موش های مؤنث دیده نشده، و اینکه در گروه شاهد میزان بروز تومور صفر بوده غیرعادی است.

New York Times MAY27,2016

منبع: نشریه نوین پزشکی، شماره 623، 1 تیر 95  

tomor-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا