از انبار بذرهای قیامت چه می دانید؟

 یکی از اقدامات نظام سلطه، جمع آوری بذرهای همه کشورهای جهان و انتقال آنها به یک انبار بزرگ در نروژ و بعد، تلاش برای از بین بردن آن بذرها در سراسرجهان و جایگزین کردن بذرهای تغییر ژنتیک یافته و عقیم است که مالکیت معنوی آن به نام کشورهای استثمارگر ثبت شده است.

این انبار بزرگ در جزیره‌ای دورافتاده در مجمع‌الجزایر سوالبارد نروژ در ۱۰۰ کیلومتری از قطب شمال قرار گرفته‌است، انبار جهانی دانه‌های کشاورزی سوالبارد، در انتهای یک تونل یخی در عمق ۴۱۰ فوتی حفر شده‌است. حتی اگر برق منابع محلی از کار بیفتد، شرایط دمای زیر صفر درجه (فارنهایت) طبیعی این انبار یخی، سرمای کافی برای بقاء بعضی از دانه‌های کشاورزی نظیر گندم تا۱۷۰۰ سال و سورگوم تا ۲۰۰۰۰ سال موثر است.

حتی در بدترین شرایط گرم شدن کره زمین برای دویست سال، یخ بطور طبیعی در اطراف این خزانه وجود خواهد داشت. تسهیلات ایمنی نظیر درب‌های فلزی سنگین با قفل‌های جداگانه، سطوح گوناگونی از امنیت برای ترخیص کالا از گمرک از این انبار نیز فراهم کرده‌است.

ساخت و ساز خزانه جهانی بذر سوالبارد در ماه ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز و در سپتامبر۲۰۰۷ تکمیل و نخستین محموله دانه‌های کشاورزی در فوریه ۲۰۰۸ تحویل شد. مکان دور افتاده، شرایط سخت و نیاز به مهندسی منحصربه‌فرد همه چالش‌هایی برای سازندگان بود. نزدیک به چهار ماه در سال، این منطقه کاملاً تاریک است.

 tel-bazr-rh-4

منبع:        

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    اگر نظام سلطه واقعا قصدش از بین بردن این بذرها هست پس چرا جای تاریک و سردی برای انبار کردن این بذرها انتخاب کرده چرا انها را نمیسوزاند یا با مواد دیگری براحتی از بین نمیبرد و در جایی که تا دویست سال آینده هیچ آسیبی به آن نخواهد رسید انبار میکند؟ واقعا هدفش چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا