اطلاعیه مهم در آستانه فصل بهار و روز درختکاری

با توجه به اینکه اکثریت هموطنان فهیم مان از مضرات کاشت درخت کاج آمریکایی در اقلیم ایران آگاهی دارند، هنوز جای شگفتی است که برخی ارگانهای دولتی اخیراً اقدام به کاشت این درخت در سطح شهر ساوه کرده اند.

تعداد زیادی از هموطنان آگاه و دلسوز اهل ساوه طی تماس با روابط عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام نموده اند، این تشکل طی این اطلاعیه مراتب را گوشزد و پیگیری این هموطنان فهیم را به اطلاع مسئولین مربوطه می رساند و به مسئولین محترم شهرستان ساوه خاطر نشان می کنیم که کاشت کاج آمریکایی در کوتاه مدت و دراز مدت به ضرر آب و هوای این شهرستان پربرکت است. بهترین جایگزین برای این وصلۀ ناجور (کاج آمریکایی) درختان مثمر ایرانی مثل درخت توت و خصوصاٌ درختان محلی با سابقۀ چند هزار ساله می باشد.

                                                                          جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام علیکم

    توی شیراز الان که کلی از خونه های خوب قدیمی و بافت قدیمی دور حرم مطهر حضرت شاهچراغ رو به بهونه توسعه حرم! (درحالی که اصلا زائر ها کاملا راحت هستند نیازی به توسعه نیست) خراب می کنن و کردن. تو پیاده رو ها کاج کاشتن و توی همه بلوارای شیراز کاج اصلاح نژاد شده (نه سرو) کاشتن
    یه سری به شیراز شهر گل و بلبل! هم بزنید…

  2. باعرض سلام وادب سال ۸۷ برا سنگ نوردی رفتیم بیستون کرمانشاه اونجا درخت کاج زیادی داره ظهرها برا استراحت زیرشون میخوابیدیم به خدا کلافمون کرده بود سایه درست حسابی نداشتن این همه درخت بهم چسبیده انبوه نور آفتاب ازبین شاخ وبرگشون عبور میکرد پای درختا هم مث برت بیابان میموند هرکس باور نمیکنه میتونه بره کرمانشاه پای کوه بیستون با چشم خودش ببینه دکتر روازاده وهمکارانش خدا قوت تون بده انشاالله روزی برسه مردم تمام نیازشون با طب اسلامی برآورده کنن خدا روشکر که با طب اسلامی آشنا شدم

  3. سلام
    تو شهر شیراز، جای بسی تعجب است که حوزه تازه تاسیس علمیه خواهران شیراز، جلوی حوزه کاج (احتمالا آمریکایی ! ) کاشته است!!
    حوزه ای که ما مسئولینش را دوست داریم ، ای کاش چند تا درخت ایرانی – اسلامی می کاشتند نه آمریکایی – صهیونیستی!

  4. آقا جان تازه اولشه… چند سالی هست تو استان بوشهر درختان بومی رو همه از ریشه در آوردن به جاش یه نوع درخت بی خاصیت و بی بو کاشتن .که تو خیابانها و پارکها و بلوار ها زیاد زیاد زیادن حالا جالب اینکه ریشه این درخت به عمق نمیره و خیلی زود بوسیله باد شدید از جا کنده میشه ..به بهانه اینکه فضا کمتر میگیره و راحت میشه کاشتش و آب کمتری میخواد ….درخت های بومی استان بوشهر نیاز به اب کمتری هم دارن .از انواع کویرها و کنار و لیمو ترش و توت و انجیر و نخل و یه نو درخت هست که به کویر ابریشم معروفه زیاد بزرگ میشه حالا جالب اینکه به سرما حساسه گرما میپسنده تو فصل تابستان سر سبز و پر گل با بوی آرام بخش….( خدا کمکمون کن داریم بی اصالت میشیم دارن تیشه به ریشمون میزنن……)

  5. تا دستهایی پنهان در کار باشه هیچ کاری اصلاح نمیشه
    برخی با آگاهی کامل (از مضرات کاشتن کاج) اینکار رو انجام میدن تا رضایت اربابای صهبونشون رو بدست بیارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا