افراط در خوردن “فست‌فود” یک نوجوان انگلیسی را کور کرد

زمانی که جیک ۱۴ سال داشت، به خاطر احساس خستگی به پزشک مراجعه کرد پزشک تشخیص داد که او دچار کم‌خونی است و تزریق آمپولهای ویتامینی و خوردن گوشت و سبزیجات فراوان را به او تجویز کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نوجوان انگلیسی بعد از چند سال فست فود خوردن، کور شد. این پسر 17 ساله، بعد از حدود 10 سال خوردن چیپس، نان ساندویچی، سوسیس و کالباس، کور شد. رژیم غذایی او آن قدر بد بود که وضعیتی مشابه کودکان دچار سوء تغذیه دارد.

“جیک” که قد و وزن متوسطی دارد، همچنین تا اندازه‌ای ناشنوا هم شده است. “جیک” می‌گوید که از شکل بقیه غذاها خوشش نمی‌آید و به عقیده پزشکان یک “فست‌فود خور” افراطی است. مادر او تاکید می‌کند تمام تلاش خود را کرده و “ان اچ اس” یا همان خدمات بهداشت عمومی انگلستان را مقصر این اتفاق می‌داند.

مادر جیک در مصاحبه با سایت “سان” گفت: اگر این خبر را در مورد فرزند خانواده دیگری می‌خواندم، حتما پدر و مادر را برای رژیم غذایی ضعیف سرزنش می‌کردم. اما می‌دانم که من، هر کاری از دستم برمی‌آمد برای پسرم کردم. من به او میوه و سبزیجات می‌دادم و او را با غذای سالم به مدرسه می‌فرستادم. او به نظر سالم می‌آمد، قد و وزن مناسبی داشت و با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد.

زمانی که جیک 14 سال داشت، مادرش او را به خاطر احساس خستگی به پزشک برد. پزشک تشخیص داد که او دچار کم‌خونی است و تزریق آمپولهای ویتامینی و خوردن گوشت و سبزیجات فراوان را به او تجویز کرد. اما یک سال بعد، او با مشکلات شنوایی و بینایی مواجه شد.

سرانجام، در سن 17 سالگی دچار عارضه ضعف اعصاب بینایی شد و بعد از آزمایشات مشخص شد از کمبود ویتامین B12 ، روی و سلنیوم رنج می‌برده است. این وضعیت معمولا در معتادان به مواد مخدر، مشروبات الکلی و دخانیات مشاهده می‌شود.

مادر جیک گفت: زمانی که متوجه شد جریان چیست، بسیار دیر شده بود. او این اتفاق را یک جراحت مصیبت‌وار نامید و گفت بخاطر اتفاقاتی که افتاده می‌خواهد فریاد بکشد.

جیک که اکنون 19 سال دارد، می‌گوید بسیار منزوی شده و می‌ترسد با دوستان خود بیرون برود. جیک اکنون از سمعک استفاده می‌کند و نمی‌تواند به مدرسه برود و بیشتر وقت خود را در اتاقش می‌گذراند.

منبع: خبرگزاری تسنیم   

کدمطلب:A98061701


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا