با خواص شگفت آور اسپند آشنا شوید

دانه اسفند مخدر است و به عنوان تب بر و برای کاهش درد معده تجویز می شود.
در مردان برای معالجه کرم های روده از نوع نواری داده می شود.
جوشانده برگ اسفند برای روماتیسم مفید است. ریشه آن برای کشتن شپش نافع است. اسفند از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب اسلامی ایرانی گرم و خشک است.
در مورد خواص آن معتقداند که رطوبت سینه وریه را خشک می کند و بادهای روده ها را تحلیل می برد و نیروی جنسی را تقویت می نماید و ترشح شیر را زیاد کرده و مدر و قاعده آور است و مسهل سودا و بلغم غلیظ و ضد کرم کدو می باشد خوردن اسفند برای صرع، فلج، جنون، نسیان و سایر بیماری های سرد دماغی وعصبی مفید است و برای گرم کردن بدن، رفع استسقا، یرقان و سیاتیک نافع است.
اگر اسفند در آب خیس کرده بخورند برای تصفیه خون و تحلیل مواد سودایی و ملین نافع است.
اگر 30 گرم از آن را بکوبند و با 120گرم آب چشمه بجوشانند و آن را صاف کرده و با 90 گرم عسل در 60گرم روغن کنجد مخلوط کرده و بخورند قی شدیدی می آورد و سینه و قسمت بالای بدن را از رطوبتهای لزج پاک می کند و برای تنگی نفس و سرفه های رطوبتی مفید است.
اگر 450گرم اسفند را در 15گیلوگرم آب انگور بجوشانند آنقدر که سه چهارم آن تبخیر شود و یک چهارم باقی بماند و هر روز تا یک ماه هر روز 60گرم از آن را بخورند
برای رفع سردرد مزمن و صرع بسیار مفید است. اگر زنی که یک بار حامله شده و دیگر حامله نمی شود سه روز متوالی از این جوشانده بخورد مجددا حامله می شود.
اگر کسی مبتلا به سیاتیک است 15شب هر شب 5/7-5گرم اسفند را کوبیده و بخورد سیاتیک او شفا یابد و اگر اسفند را با تخم کتان و عسل مخلوط نمایند و بخورند برای تنگی نفس بسیار مفید است.
مالیدن دم کرده اسفند برای تقویت اعضا و رفع سستی و سیاه کردن مو نافع است و اگر دم کرده آن با روغن کنجد مخلوط و مدتی خورده شود، برای رفع بیماری های ریه و کبد مفید است.
اگر اسفند را در آب ترب و روغن زیتون بجوشانند و چند قطره از آن را در گوش بریزند برای رفع سنگینی گوش و کری و طنین در گوش مفید است. بخور اسفند برای درد ددان نافع است.
مقدار خوراک اسفند از 10-5 گرم و جانشین ا۵ن از نظر خواص تخم سداب است.
روغن اسفند از نظر طبیعت گرم وخشک است وبرای فلج، لقوه، رعشه، سستی، صرع و پریدن ناگهانی اعضا بدن چه با خوردن و چه با استفاده از ضماد آن مفید است.
حقنه یا تنقیه آن برای تسکین درد کمر و سیاتیک و سردی کلیه و رحم نافع است. شیاف گرد ریشه اسفند یا روغن ایرسا دهانه عروق و خون بواسیر را باز می کند.
تدوین: هیات تحریریه احیای سلامت

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    ترکیب اسپند و تخم کتان با عسل با چه نسبت و مقدار ترکیب شود؟
    آیا باید اسپند و تخم کتان را آسیاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا