با گشنیز آشتی کنیم

با #گشنیز آشتی کنیم

?گشنیز یک سبزی بسیار خوش طعم و خوش عطر است که این عطر و بو در تخم گشنیز بیشتر حس می شود. تخم این گیاه که از قدیم به علت خواص بی نظیرش حتی بر روی نان ریخته می شد.

?در مطالعات بالینی تاثیر این گیاه در کاهش مشکلات گوارشی و نفخ، اسپاسمهای گوارشی و روده تحریک پذیر و درد مفاصل، افزایش اشتها، درمان عفونتهای انگلی و باکتریایی، افزایش شیر مادر، کاهش قند خون و درمان فشارخون و بی خوابی به اثبات رسیده است.

?از اسانس این گیاه هم به عنوان طعم دهنده در داروها و هم رایحه در محصولات آرایشی استفاده می شود. همچنین استفاده موضعی و خوراکی این سبزی برای زیبایی پوست تاثیر بسزایی دارد.

? این سبزی ارزشمند را به خانه هایمان بیاوریم. با برنج آبکشی و دم کنیم، در سالاد و سوپ و آش استفاده کنیم. از تخم آن بصورت نیمکوب شده بر روی غذاها بپاشیم.

نوشته های مشابه

⚠️زیاده روی در مصرف گشنیز موجب کاهش بینایی یا اختلال حواس می شود. این مقدار بصورت مشخص در مقالات تعیین نشده است و در هر فرد ممکن است متفاوت باشد. پس اگر علایمی از تاری دید یا اختلال حواس پدیدار گشت مقدار مصرف باید کاهش یابد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا