برای پاکسازی بدن حجامت، سیاهدانه و عسل را به خدمت بگیرید

دکتر خاطره اکبری ماشک با اشاره به وضعیت زندگی امروزه مردم گفت: هجمه آلودگی های غذایی، هوا موجب شیوع انواع بیماری های سرطان شده است که روند رو به رشد این بیماریها نشان می دهد برای کاهش این عوارض باید تصفیه و سم زدایی از بدن صورت گیرد که در طب سنتی به آن اصلاح سته ضروریه گفته می شود از نگاه طب سنتی برای داشتن زندگی سالم، ضروری است که شش اصل مورد توجه قرار گیرد این شش اصل که در واقع بنیان بهداشت در طب سنتی را تشکیل می دهند عبارتند از : 1. استفراغ 2. اعراض نفسانی 3. هوا 4. حرکت و سکون 5. خواب و بیداری 6. خوردن و آشامیدن

دکتر اکبری افزود: در طب سنتی قبل از استفاده و تجویز دارو و انجام درمان باید اصلاح غذایی و سم زدایی از بدن صورت گیرد.

اصلاح سبک زندگی یکی از بهترین راهکارهای رسیدن به سلامتی است استفراغ از ریشه فراغت و در طب سنتی به معنی آزاد و رها شدن بدن از دست مواد نامتعادل و غیرطبیعی است. به عبارت ساده استفراغ یعنی زدودن سموم و مواد زایدی که در هر یک از مراحل هضم و متابولیسم مواد غذایی ایجاد می گردد.

وی افزود: متأسفانه در سالهای اخیر آلودگی هوا به یک معضل جدی بویژه برای شهرنشینان تبدیل شده که به نظر می رسد از توان مدیریت افراد خارج است. آب نیز در معرض آلودگی میکروبی، ورود فاضلاب های انسانی و صنعتی، سختی به دلیل استفاده از آب چاه، آلودگی به سموم شیمیایی بویژه نیترات و غیره قرار دارد که از کیفیت این ماده حیاتی می کاهد. در این بحث غذا خوراکی ها نیز که از منابع آبی این چنینی تهیه و تولید می شود دچار آلودگی و باقی مانده سموم و کودهای شیمیایی است و برخی نیز به دلایل مختلف صنعتی مواد مفید و مغذی آن جدا می شود مثل جدا کردن سبوس از گندم و برنج که به کاهش مواد مفید منجر می شود. اخیرا گزارشات مستندی از مراجعات افراد با ناراحتی هایی چون اسهال و استفراغ بدلیل خوردن میوه هایی که با آبهای آلوده آبیاری شده گزارش شده که نشان می دهد این روند در حال افزایش است. بنابراین عدم اطمینان از کیفیت مواد خوراکی وجود دارد و افراد در معرض انواع سموم هستند. باید به طور مرتب پاکسازی انجام شود تا حداقل آسیب به افراد جامعه برسد. در طب سنتی راهکارهایی وجوددارد که رژیم غذایی را تعدیل کنیم. بطور مثال ما باقلا را در فریزر ذخیره کرده در زمستان استفاده می کنیم که اصولاً مغایر سلامتی است و با این کار سم وارد بدن می کنیم. یکی از راه های سم زدایی در بدن بهره گیری از حجامت عام است در صورتی که اکنون انگشت اتمام به سوی این راهکار اساسی نشانه رفته و این اصلاً صحیح نیست در رأس این اتمام زنی وزارت بهداشت قرار دارد که شاهدیم این روش را زیر سوال می برد در صورتی که روایتاز پیامبر داریم که نقل می کند که «از حجامت چیزی جز سم خارج نمی شود» اخیراً تحقیقاتی در دانشگاه آمل صورت گرفته که نشان می دهد افرادی که به اورژانس بر اثر مسمومیت با قرص برنج داشته اند. صرفاً با حجامت این مسمومیت از بدن خارج می شود و گرنه خواهند مرد. همچنین تجربیات ارزشمندی از دوران جنگ تحمیلی وجود دارد افرادی که در معرض مواد شیمیایی و استنشاق گازهای شیمیایی قرار گرفته اند با حجامت عوارض به حداقل رسیده است. یکی از فرماندهان جنگ این روش را برای افرادش انجام داده است که ضایعات و عوارض گازهای شیمیایی را به حداقل رساند. این دو مورد مستند نشان می دهد حجامت از مهم ترین راهکارها برای خروج سم از بدن است.

دکتر اکبری، دومین راهکار را استفاده از سیاهدانه خواند و گفت: پیامبر می فرماید: «سیاهدانه دوای هر دردی است غیر مرگ» به عبارت ساده سیاهدانه فاضلاب بازکن عمومی بدن است. سیاهدانه تمام منافظ بدن که دچار انسداد می شود را باز کرده و مواد زائد و سمی را دفع می کند. بهره گیری از سیاهدانه به شکل ایده آلی در پاکسازی بدن مؤثر است. عسل نیز یکی از پاک کننده های بدن است پیامبر در خصوص عسل می فرماید: «اگر در چیزی شفا باشد همانا عسل و نیشتر حجامت است»

منبع:فصلنامه عسل درمانی شماره 15 بهار95

حجامت

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام.
    گفته شده سیاه دانه بعد از آسیاب شدن باید بلافاصله مصرف بشه وگرنه سمی است مگر اینکه با عسل مخلوط شه
    میخواستم بدونم که اگر سیاه دانه آسیاب شده داخل روغنش باشه بازهم سمی میشه یا نه؟!
    چون بعضی روغن های سیاه دانه دربازار به رنگ سیاه هستند( ذرات زیادی از خود سیاه دانه آسیاب شده هم داخل این روغنها وجود داره)
    آیا مضر و سمی است؟!

    ممنون میشم پاسخ بدید برایم مهم است.
    باتشکر

    1. باسلام و احترام
      فرایند روغن گیری اگر صحیح باشد نباید ذرات سیاه دانه در آن باشند. از عطاریهای معتمد یا نمایندگی های احیای سلامت تهیه نمایید.
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا