بهترین نوشیدنی برای روزه داران مبتلا به سنگ کلیه

در ماه مرضان تامین آب بدن اهمیت زیادی دارد و انتخاب یک نوشیدنی مناسب بسیار مهم است. در این مطلب به نکاتی در مورد تغذیه مناسب ماه رمضان و بهترین نوشیدنی در این ماه اشاره می شود.

بهترین نوشیدنی ها برای ماه رمضان

نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی به افراد روزه‌دار توصیه کرد: در حال حاضر سبک زندگی افراد جامعه به گونه‌ای تغییر کرده است که به کم‌تحرکی شدید مبتلا هستند و می‌توان از روزه داری به عنوان یکی از روش‌های پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها نام برد.

محققان انگلیسی نیز در تحقیقات‌شان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان به وسیله گرسنه ماندن به درمان برخی از بیماری‌ها پرداخت و باید توجه داشت که این روش درمانی باعث پاک‌سازی عروق و کبد می‌شود.

توصیه می‌شود افراد روزه‌دار از مصرف مواد غذایی عطش‌زا مانند سرخ‌کردنی‌ها، غذاهای شیرین صنعتی دارای ساکاروز و غذاهای شور یا تند مانند پیتزا در وعده سحری پرهیز کنند.

در وعده سحری بهتر است افراد با مصرف آش و غذاهای خورشتی درصدد تأمین کردن آب بدن خود باشند. همچنین در مدت زمان بین افطار تا سحری می‌توان کمبود آب بدن را با مصرف میوه‌ها و شربت سکنجبین جبران کرد.

مصرف شربت سکنجبین به مراتب بهتر از آب است،‌ این نوشیدنی می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی کند. میزان نیاز بدن به آب بر اساس مزاج‌های مختلف متفاوت بوده و نمی‌توان برای همه افراد یک میزان آب مشخص را توصیه کرد.

روزه‌داری هیچ اثر سویی بر بیماری سنگ کلیه ندارد،‌ بسیاری از تحقیقات نشان داده است کهروزه‌داری باعث تشدید بیماری سنگ کلیه نمی‌شود مگر اینکه فرد از بیماری حاد کلیوی رنج ببرد که باید با نظر پزشک اقدام به روزه‌داری کند.

افرادی که دارای سنگ کلیه هستند بهتر است در وعده سحری یا افطار از روغن زیتون استفاده کنند به دلیل اینکه این ماده غذایی مانع خوبی برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه خواهد بود. همچنین مصرف آب جوش و عسل تقویت‌کننده کلیه‌ها بوده و باعث شکسته شدن سنگ‌های موجود در کلیه خواهد شد.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

منبع: farsnews.com

کدمطلب:Kh97032003


بهترین نوشیدنی برای روزه داران مبتلا به سنگ کلیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا