تأثیر زردچوبه در مقابله با انواع سرطان‌ها

 مطالعات نشان می دهد زردچوبه در درمان انواع سرطان ها از جمله سینه و تخمدان، که در طول دهه گذشته ۳۰ درصد در بین زنان افزایش یافته است، تاثیرگذار است.

زردچوبه دارای حدود ۲۰ مولکول با خاصیت آنتی بادی، ۱۴ مولکول با قدرت پیشگیرانه از سرطان و ۱۲ مولکول با تاثیر ضد تومور است.

به گفته محققان، حداقل ۱۲ مولکول موجود در این ماده خوراکی دارای تاثیر ضدسرطانی هستند که ۱۰ مولکول آن دارای ویژگی های ضداکسایشی هستند.

در مجموع زردچوبه به خاطر خواص آنتی بیوتیکی، ضدعفونی کننده، ضدسرطان و آنتی اکسایشی معروف است. همچنین ماده بسیار خوب و مفیدی هم برای دستگاه گوارش است.

طبق این مطالعه، زردچوبه حاوی کورکومینویدهایی است که مولفه اصلی موثر در درمان سرطان هستند.

به گفته محققان، کورکومینوید که ماده نارنجی زردچوبه را تشکیل می دهد، به شکل گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته و قابلیت آن در درمان سرطان های سر و گردن، سینه، ریه، روده و معده، تخمدان، ملانوما، سرطان های مربوط به سیستم اعصاب، تومورهای سرطانی، سرطان خون و غدد لنفاوی مورد تایید است.

به گفته محققان، زردچوبه با ممانعت از توپوایزومراز آنزیمی که برای تکثیر سلول های سرطانی لازم است، می تواند مانع از رشد این سلول ها شود. همچنین مطالعات نشان داده است در سرطان پیشرفته سینه، مصرف زردچوبه از گسترش سلول های سرطانی به ریه ها جلوگیری می کند.

منبع: سایت جام جم سرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا