تأثیر مصرف سیر در مبارزه با عفونت های مجاری ادرار

یافته های دانشمندان نشان می دهد؛

تأثیر مصرف سیر در مبارزه با عفونت های مجاری ادرار

یافته اخیر محققان نشان می دهد که مصرف سیر می تواند راهکار مؤثری برای مبارزه با عفونت های مجاری ادراری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، انستیتوی علوم و فناوری بریلا در هندوستان در یک تحقیق ویژه موفق به کشف عوامل بسیار مثبتی که به واسطه استفاده از سیر بر بیماری های مجاری ادرای به دست می آید شده اند. در این تحقیقات مشخص شد که استفاده از این ماده می تواند برای بسیاری از مواردی که در بیماری های مجاری ادراری شاهد مقاومت دارویی هستیم، تأثیری مثبت ایجاد کرده و در نتیجه فرایند درمان بیماران را تسریع کند.

بیماری های مجاری ادراری و در حقیقت عفونت های این ناحیه از بدن به عنوان دومین مورد بیماری های عفونی در سراسر جهان شناخته می شود و در طول هر سال، 15 میلیون نفر با این نوع از عفونت روبرو می شوند و تخمین زده می شود که میلیاردها دلار در هر سال برای درمان این نوع از عفونت به کار گرفته می شود.

نوشته های مشابه

استفاده از سیر یا به عبارت صحیح تر Allium sativum موجود در سیر، از زمان های گذشته و دوران باستان به عنوان یکی از درمان های موثر برای بیماری های مجاری ادراری به کار گرفته می شد. بسیاری از میکروارگانیزم ها در مقابل سیر با ضعف روبرو هستند.

در این تحقیقات مشخص شد که از میان 166 مؤلفه موجود در نمونه ادرار افرادی که به عفونت ادراری مبتلا هستند، میزان 56 درصد در برابر آنتی بیوتیک ها از خود مقاومت نشان می دهند ولی از میان این 56 درصد، 82 درصد از این مؤلفه ها در مواجهه با Allium sativum ضعیف عمل می کنند و با توجه به وجود مقدار بسیار زیادی از این ماده در سیر می توان از سیر برای جایگزین نمودن آنتی بیوتیک ها در درمان این بیماری استفاده کرد.

منبع:  ماهنامه عسل درمانی (مهر و آبان ماه 94) شماره 12 و 13  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا