تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد فیبروم های رحمی و درمان آن

یکی از بیماریهایی که امروزه دامنگیر دختران و زنان ما شده است وجود انواع فیبروم های رحمی می باشد. برخی مواقع این مشکل به صورت خانوادگی در مادر و دختران خانواده بروز می کند و در صورت عدم درمان حتی ممکن است منجر به ناباروری و مشکلات و عوارض دیگری گردند که با توجه به رواج زیاد این گونه مشکلات زنان، افراد بیش از گذشته نگران دچار شدن به این بیماری هستند. لذا رعایت توصیه ها و تدابیر مربوطه برای پیشگیری از ایجاد فیبروم های رحمی بسیار ضروری می باشد.

علل ایجاد فیبروم های رحمی و تدابیر پیشگیری:
فيبروم رحم در واقع نوعي ورم صلب (سخت) رحم است. اين گونه ورم‌ ها در اثر مواد سوداوي در بدن ايجاد مي شود. وقتي سودا در بدن زياد شد خون سوداوي و غليظ مي شود. اين خون سوداوي در عضو غليظ تر شده موجب ورم مي شود. گاهي نيز ممكن است سودا و بلغم و يا بلغم عامل اين ورم باشد.
بنابراين توصيه اصلي اصلاح تغذيه است تا خون موجود در بدن شما خوني متعادل از جهت اخلاط چهارگانه باشد يعني سودا و بلغم و صفرا و دم به اندازه كافي و متعادل و متناسب وجود داشته باشد. براي اين منظور  حتماً بايستي از غذاهاي سودازا مثل گوشت گاو، سوسيس، كالباس، غذاهاي كنسروي و مانده، نوشابه و قارچ بپرهيزد. عدس، بادمجان، كلم و ترشيجات كمتر مصرف كنيد. مراقب افزايش بلغم و چاقي و اضافه وزن هم باشيد.

دو مورد دیگر نیز است که احتمال ایجاد این مشکلات را افزایش می هد، یکی شستشو دادن با آب سرد بعد از هر بار تخلیه وهمچنین حمام کردن و شستشو در زمان پریود است و علت دیگر پوشیدن شلوارهای تنگ به خصوص شلوارهای جین می باشد چرا که به کنارها و کشاله ران فشار می آورد و خون رسانی را به تخمدان و رحم را کم می کند و این معضل را ایجاد می کند.
در هر حال بايستي توسط يك طبیب متخصص پزشکی ایرانی (طب اسلامی –  ایرانی – سنتی) ديده شويد تا عدم تعادل اخلاط را در شما شناسايي و خلط مزاحم را پاكسازي نمايند. درمان فیبروم های رحمی كاري بسيار تخصصي و دشوار است كه بايستي توسط متخصص مربوطه و در زماني طولاني صورت بگيرد، بنابراين اقدامات پيشگيرانه فوق را جدي بگيريد.
ضمناً دیر ازدواج كردن باعث كیست تخمدان، فیبروم رحم، زایمانهای با سزارین، شیردهی ناموفق، آندومتریوز و… می شود.

علایم و راه تشخیص فیبروم رحمی:

هر چند  بسیاری از زنان مبتلا به فیبروم رحمی، هیچ نشانه ای ندارند ولی با یک سونوگرافی ساده قابل تشخیص است.
نشانه های این بیماری ممکن است این گونه باشد:
–      قاعدگی های سنگین و دردناک یا خونریزی بین دوره های ماهانه
–      احساس پری در پایین شکم
–      ادرار زیاد
–      درد به هنگام نزدیکی جنسی
–      درد در پایین کمر
–      مشکلاتی در تولید مثل، مانند نازایی، سقط جنین یا زایمان پیش از موعد

درمان اولیه:
جهت درمان ضمن رعایت کامل موارد فوق الذکر که به عنوان پیشگیری بیان گردید، اگر متاهل هستید تزریق واژینال عسل داشته باشید و اگر مجرد هستید به روش شرح داده شده در قسمت فرهنگ واژگان “عسل بردارید” و صبح ها عرق رازیانه و عصرها عرق بومادران بخورید ولی باید حتماً برای ارائه درمان کامل نزد طبیب متخصص پزشکی ایرانی (طب اسلامی –  ایرانی – سنتی) مراجعه نمایید حتی خیلی مواقع فیبروم هایی که در طب امروزی با جراحی برداشته می شوند، در طب سنتی درمان می شوند.
همان گونه که گفته شد این فیبروم ها می تواند از یک سوء مزاج بلغمی عارض گردند لذا استفاده از آبزن آویش و مرزنجوش را هم توصیه می کنیم. برای اینکار آویشن و مرزنجوش را روی حرارت ملایم بجوشانید و سپس آنرا صاف کرده و پس آز آنکه ولرم شد داخل لنگی ریخته و در آن بیست دقیقه بنشینید.
ضمناً از  حمام کردن و شستشو در زمان پریود و خوردن مواد غذایی با طبع سرد در این دوران خودداری نمایید و هرگز از شلوارهای تنگ به خصوص شلوارهای جین استفاده نکنید.

گردآوری: هیات تحریریه احیای سلامت 

کدمطلب: س ق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا