تزریق داروی آمریکایی در یک کلینیک خصوصی،‌بیماران را با مشکل بینایی روبه‌رو کرد

تعداد قابل توجهی از بیماران بر اثر تزریق چشمی یک داروی آمریکایی در یکی از کلینیک‌های خصوصی تهران دچار مشکل بینایی شدند به‌ طوری که سازمان غذا و دارو برای آزمایش این دارو اقدام کرده و حتی وزیر بهداشت نیز دستور رسیدگی ویژه داده است.
دوشنبه 11 اسفند  اعلام شد که در یکی از کلینیک‌های چشم‌پزشکی خصوصی تهران تعداد قابل توجهی از بیماران پس از تزریق داروی «آواستین» دچار درد شدند و هم اکنون نیز چشمان آنان هیچ روشنایی ندارد و به کوری موقت یا دائم مبتلا شده‌اند.
مسئولان مربوطه وزارت بهداشت در اولین ساعات وقوع رویداد به‌صورت غیررسمی ماجرا را تکذیب کردند اما پس از سماجت خبرنگار تسنیم و مراجعه به کلینیک یادشده، وقایع به‌صورت دیگری رقم خورد و مشخص شد که این حادثه واقعیت دارد. تعداد قابل توجهی بیمار پس از تزریق داروی آمریکایی «آواستین» دچار مشکل بینایی شده بودند، به‌طوری که یکی از همراهان بیماران عنوان کرد: پدرم بیماری دیابت دارد و برای این‌که لیزر نشود تاکنون در چند نوبت داروی «آواستین» به چشمانش تزریق شد که تا به حال هم مشکلی نداشت ولی در پی آخرین تزریق، چشمان پدرم در مسیر برگشت به منزل دچار درد شدیدی شد و در نهایت آن چشمش که تزریق صورت پذیرفته بود بینایی اش را از دست داد. مدیرعامل کلینیک با تأیید وقوع عوارض مذکور برای چشم بیماران توضیح داد: تزریق این داروی آمریکایی (آواستین) که از طریق رسمی و قانونی نیز تهیه شده است توسط یکی از متخصصان به‌نام (دکتر پ) که یکی از پزشکان مبرز است انجام شده و به‌احتمال زیاد این مشکل بر اثر دارو بوده است.
مدیرعامل کلینیک با دعوت بیماران و خانواده‌های آنها به آرامش درخواست ‌کرد تا همراهان بیماران برای شنیدن توضیحات بیشتر منتظر پزشک معالج باشند.
همچنین مدیرعامل کلینیک (ر) عنوان کرد که کل کلینیک در اختیار این بیماران قرار گرفته است تا به امور آنان رسیدگی شود که البته همراهان بیماران به سخن مدیر کلینیک معترض شدند و کُندی اقدامات درمانی و پرهیز از ارائه توضیحات شفاف را مشکل ساز دانستند.
پس از اطلاع دیرهنگام مسئولان وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو بازرسی به کلینیک مذکور  اعزام کرد و به‌گفته رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو؛ نمونه‌های ویال این دارو به آزمایشگاه سازمان ارجاع داده شد تا آزمایش‌های  لازم صورت پذیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو در این خصوص عنوان کرد: این دارو از طریق رسمی وارد کشور شده و احتمال دارد نوع و روش تزریق درست نبوده باشد ولی در مجموع برای نتیجه نهایی باید تا هفته آینده صبر کرد و اقدامات لازم برای این بیماران را انجام داد.حسین رستگار رئیس مرکز تحقیقات آزمایشگاهی غذا و دارو نیز در تشریح انجام آزمایش ها روی این داروی آمریکایی گفت: در حال حاضر ویال‌های این دارو به آزمایشگاه سازمان غذا و دارو انتقال یافته است و باید منتظر نتایج شد ولی مطمئناً در صورت هر گونه مشکل، با نمایندگی کارخانه سازنده برخورد جدی صورت می‌پذیرد و اگر مشکل از جای دیگر بود نیز به ‌صورت قانونی به این امر رسیدگی خواهد شد.
در ادامه روز گذشته نیز یکی دیگر از همراهان بیماران عنوان کرد که نماینده‌ای از طرف وزارت بهداشت به کلینیک مراجعه کرده و اعلام داشته حامل دستور مستقیم وزیر بهداشت برای رسیدگی  ویژه به این حادثه است.
خانواده بیماران حادثه دیده اعلام داشته‌اند: در حال حاضر اقدامات درمانی روی چشم بیماران انجام شده است ولی چشم برخی از آنان بینایی ندارد و نگرانی‌ها ادامه دارد. بنابراین درخواست داریم که یک تیم فوق‌تخصصی از طرف وزارت بهداشت برای درمان 16 بیماری که بعضا از هر دو چشم دچار عارضه شده‌اند  جهت رسیدگی فوری تعیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا