تشکر از عالم و سخنران برجسته و گرانقدر اسلام برای حمایت از #طب_ایرانی_اسلامی جوابیه به تخریب کنندگان طب ایرانی – اسلامی

? برخی ادعای سواد آکادمیک می کنند و با همان بر سر اطبا فریاد بیسواد بودن می زنند. بسیاری از فعالین طب ایرانی مدرک معتبر پزشکی و دانشگاهی دارند ولی آیا دانایی تنها به مدرک است؟!

? به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حکیم دکتر حسین روازاده، در یادداشتی از حجت الاسلام علیرضا پناهیان به خاطر حمایت هایشان از طب ایرانی – اسلامی تشکر و برای پاسخگویی به تخریب کنندگان و منتقدان این طب اعلام آمادگی کرد.

? در این جوابیه آمده است:

? در روزهایی که ویروس کرونا جولان می دهد و بخاطر سوءمدیریت های گذشته، جان های عزیز از مردم از دست رفت و همچنان می رود، سخنران معروف مجالس اهل بیت؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان، بر روی منبر امام حسین (ع) خواهان بهره گیری از طب  ایرانی – اسلامی و قیام اطبای طب سنتی علیه کسانی شده که سالهاست این طب را منکوب می کنند.

? ضمن حمایت کامل از این موضع انقلابی و تشکر از تلاش های عالمان دین در حمایت از طب ایرانی – اسلامی و همچنین بستری که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آزادسازی ظرفیت های طب ایرانی – اسلامی فراهم ساخته، باید اعلام کنم ما سالهاست قیام کرده ایم و هزینه اش را چه معنوی و چه مادی داده ایم؛

? چرا که در ساختارهای موجود درمانی کشور، کسانی بوده و هستند که به عنوان مانع در مسیر این طب قرار گرفته اند. هرچند با تغییر دولت و بر روی کار آمدن دولت انقلابی و اسلامی آیت الله رئیسی، امیدواری های بسیاری زنده شد و وزیر بهداشت جدید نیز عزم خود را برای بهره گیری از دستاوردهای طب ایرانی- اسلامی در نظام بهداشت و درمان اعلام کرده اند.

? ما همچون گذشته دست دوستی و همکاری تمام کسانی که می خواهند سیاستگذاری، اجرا و تصمیم گیری، طب ایرانی – اسلامی را احیا و خدمات آن را به مردم عرضه کنند، به گرمی می فشاریم.

? آرزوی قلبی ما این است که براساس سیاست های کلی نظام و ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب، ظرفیت طب ایرانی – اسلامی و گنجینه بی نظیر گیاهان دوایی در ایران، به نحو احسن مورد بهره گیری و استفاده قرار گیرد و علاوه بر مردم کشورمان، جهان نیز از این خدمات بهره مند شود.

? اما در زمانیکه عالمان دینی در سخنرانی های شان از طب ایرانی – اسلامی حمایت می کنند و دولت جدید نیز از تغییر رویه ها برای استفاده از این طب سخن گفته، عده ای شمشیر را از رو بسته اند و تاب شنیدن نصایح و سخنان دلسوزان واقعی نظام و کشور را ندارند.

? برای نمونه حجت الاسلام پناهیان، سخنانی از سر حق طلبی، در حمایت از طب ایرانی بیان کردند اما همین مدعیان بر او تاخته و کل جریان حمایتی وی را تخطئه نموده و زیر سوال برده اند.

? حتی تلاش نمایندگان انقلابی مجلس برای تشکیل سازمان طب ایرانی – اسلامی را نیز تخریب می کنند.  باید به این عزیزان که از روی ناآگاهی ( خدای کند که عامدانه نباشد)، اتهاماتی علیه اطبا و حکما بیان می کنند، نکاتی را یادآور شد.

? یک واقعیت عریان وجود دارد و آن اینست که اگر مجاهدت های اطبا و حکما در چند دهه گذشته نبود، اگر نبود جنگ و هزینه دادن ما برای شناساندن گنجینه طب ایرانی – اسلامی به مسئولان، اگر از همان اول با نهیب سیاستمداران مخالف طب ایرانی عقب می نشستیم،

? اگر با احکام ناجوانمردانه هم صنفی هایمان ناامید می شدیم، و… دیگر نام و نشانی از طب ایرانی- اسلامی نبود تا عده ای بخواهند دانشکده طب ایرانی – اسلامی راه اندازی کنند و معاونت آن را در وزارت بهداشت دایر فرمایند و از همان ناحیه بر علیه اطبا و حکمای این حوزه شورش نموده و دست به تخریب بزنند!

? باید یادآور شوم که روش های درمانی اطبا و حکما و فعالین طب سنتی، برای درمان و پیشگیری از کرونا به خوبی جواب داده و اگر غیر از این بود و روش ها مضر یا بی فایده بود،

? غوغا سالاران مسئول در وزارت بهداشت دولت گذشته و مدعیان طب مدرن سر از تن اطبا جدا می کردند و آنها را رسوای عالم می نمودند.

? مشاهده شد که برخی در انتقاد از حجت الاسلام پناهیان، روش های درمانی کرونا را که یکی از آنها بخور جوش شیرین است، غیرعلمی دانسته و محکوم کرده اند.

? در پاسخ به آنها بارها سخن گفته ام و در این مجال نیز بار دیگر تکرار می کنم. بنده بخور جوش شیرین را برای درمان کرونا در کنار دستورالعمل های مخصوص طب ایرانی، تجویز کردم.

? این روش درمانی یک شبه حاصل نشده بلکه حاصل دو دهه تجربه و تحقیق بنده بود. اثرات مبارک آن نیز در درمان کرونا نشان داد می توان آن را در کل کشور و حتی جهان توصیه کرد.

⁉️ اما چه کردند؟

? نه تنها هیچ حمایتی از سوی وزیر سابق بهداشت و دفتر طب ایرانی از این روش نشد بلکه بدون ارائه حتی یک دلیل علمی، از تریبون های مختلف به مخالفت با آن بدون ارائه حتی یک دلیل علمی پرداختند و گفتند بخور جوش شیرین هیچ اثری ندارد و حتی مضر است!!!

? جوش شیرین خوراکی که در تهیه انواع خوراکی در حال استفاده است؛ گفتند که مضر است!   اما حالا که یکی از خود شما در صدا وسیما به اثرگذاری بخور جوش شیرین در درمان و بهبودی بیماران کرونایی اذعان کرد،
? چرا ادعاهای خلاف خود را تکرار می کنید یا از گفته قبلی ابراز پشیمانی نمی کنید! فردی که خود را متخصص طب سنتی معرفی می کند و هر بار روش درمانی ما را تخریب می کند،

? یکبار جرات کند و از نزدیک بیاید شاهد درمان بیماران کرونایی با بخور جوش شیرین باشد و بجای تخریب پس از مشاهده اثربخشی، از درگاه خداوند طلب مغفرت کند.

? مقاله علمی این روش درمانی از یکی از مجلات معتبر بین المللی پذیرش دریافت کرده و به زودی منتشر خواهد شد تا بهانه جویان دهانشان بسته شود.

⁉️ چه تعداد دیگر از هموطنان ما باید از دنیا بروند تا شما از قله غرور و تکبر و ادعای با سوادی پایین بیایید؟

? وزارت بهداشت تنها یکبار به اطبا فرصت می داد تا در بیمارستان و بخش کرونایی ها حضور یابند تا نتیجه را عینا مردم ببینند،

⁉️ از چه چیزی می ترسیدند؟

? حال که مدیریت وزارت بهداشت تغییر کرده و وعده حمایت از طب ایرانی – اسلامی داده اند، خوب است که از این ظرفیت برای مقابله با کرونا در سطح ملی و گسترده استفاده شود.

? متاسفانه برخی ادعای سواد آکادمیک می کنند و با همان بر سر اطبا فریاد بیسواد بودن می زنند. بسیاری از فعالین طب ایرانی مدرک معتبر پزشکی و دانشگاهی دارند ولی آیا دانایی تنها به مدرک است؟!

? هر وقت بخواهیم سخن حقی بگوییم اول باید شماره نظام پزشکی یا مدرک را اعلام کنیم؟! شما ببینید حرف درست است یا خیر، اثربخش بوده یا نه.

⁉️ اگر ابوعلی سینا در زمان کنونی بود هم از او مدرک دانشگاهی می خواستید و او را محکوم می کردید؟!

? ضمن تقدیر از عالم و سخنران برجسته ایران و اسلام برای حمایت جانانه از طب ایرانی- اسلامی، اعلام می کنم تا جان در بدن دارم، خود را وقف صحت و سلامت مردم عزیز کشورم خواهم کرد، همانگونه که سالهاست کار و زندگی من به این امر خلاصه شده و آمادگی خود را برای مناظره با هر کسی که  فکر می کند درمان ما اثربخش نیست اعلام می دارم.

? همچنین حمایت خود را از مدیریت جدید بهداشت و درمان دولت انقلابی که قول مساعد برای ایجاد بستر مناسب جهت به کارگیری هر چه بیشتر از ظرفیت های طب ایرانی – اسلامی داده اند، اعلام می کنم و از خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را آرزومند هستم.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا