توصیه بهداشتی: تدابیر مربوط به ورم پروستات

پروستات يكي از اعضاي ويژه مردان است. معمولاً به اندازه گردو بوده و پايين‌تر از مثانه در لگن قرار گرفته است. پروستات قسمت ابتدايي مجراي ادراري آقايان را احاطه مي‌كند.
پروستاتيت عفونت پروستات مي‌باشد كه بيماري ويژه مردان جوان (بين 20 تا 40 سالگي) است.
دو نوع حاد و مزمن دارد.

هنگامی که سن مرد افزایش می‌یابد، اغلب غده پروستات شروع به بزرگ شدن می‌کند و در نتیجه ممکن است علائم ناراحت‌ کننده‌ای را ایجاد کند

علائم:
بیش از نیمی از مردانی که پروستات ‌شان بزرگ شده است، علامتی ندارند.
اما اگر این علائم وجود داشته باشند، شامل این موارد می‌شوند:
•    کند شروع شدن ادرار و جریان ضعیف آن.
•    اشکال در ادرار کردن، تا تقریبا ناممکن‌شدن ادرار.
•    نیاز ناگهانی، فوری و مکرر به ادرار کردن، دست کم دوبار در شب.
•    احساس اینکه گویی مثانه به طور کامل خالی نشده است.
•    ناتوانی در کنترل جریان ادرار، یا نشت قطرات ادرار بعد از اتمام ادرار کردن.
•    درد یا خونریزی هنگام ادرار کردن.
راه تشخیص:
در صورتیکه دارای تعدادی از علائم مذکور هستید با معاینه و آزمایش توسط یک اورولوژیست ورم پروستات قابل تشخیص است.

علت :
بیماری پروستات دلایل مختلفی دارد، تغذیه بد، ایستاده ادرار کردن و عدم تخلیه کامل منی
یکی از علل بزرگ شدن پروستات مصرف مرغهای هورمونی می باشد که برای آقایان این عارضه را داشته و برای خانمها نیز مشکلات زیادی در بر دارد.
پیشگیری:
برای پیشگیری تغذیه سالم، رفتار سالم جنسی و انجام تدابیر ذیل توصیه می شود:
لازم است به اندازه کافی فعالیت جنسی انجام شود. وقتی منی میخواهد خارج شود نباید جلوی آنرا گرفت. پس از نزدیکی کمی به پهلوی راست بخوابید و بعد از کمی برای ادرار کردن بلند شوید. همچنین هیچگاه ادرار و مدفوع خود را نگه ندارید. همواره مراقب باشید تا به یبوست مبتلا نشوید.

درمان:
در طب امروزی با عمل جراحی اقدام  به رفع مشکل می نمایند و متاسفانه بعضاً با درآوردن غده پروستات بجای رفع مشکل و حل مسئله، اقدام به پاک کردن صورت مسئله می کنند که عوارض زیادی از جمله بی اختیاری ادرار و جنسی برای بیمار به همراه دارد.
در طب سنتی، ورم پروستات بدون نیاز به جراحی به صورت کامل درمان می شود.
برای درمان تورم پروستات باید از غذای گرم و تر بیشتر استفاده شود و غیر از فصد که توسط پزشک انجام میشود، کد 120 (قابل تهیه از عطاری جنب مطب) را به مدت 40 شبانه روز استفاده نمایید. جهت اخذ نسخه تکمیلی نیز نزد طبیب متخصص پزشکی ایرانی (طب اسلامی – ایرانی – سنتی) مراجعه نمایید.

ضمناً گزنه به اشکال مختلف (آش، دم کرده، خام و پخته آن) مفید است.

عرق کاسنی و شاهتره برای بیمار مفید است. مغز گردو نیز فراوان بخورند و پوست خربزه را نازک نازک درآورید و خشکش کنید و سپس جوشانده آنرا میل کنند.

ترب سیاه یا اگر نبود ترب سفید را با چاقویی که آغشته به عسل است، قاچ قاچ و ورق ورق نمایید و روی ورقها عسل بمالید و بگذارید داخل آبکش تا آب ترب بچکد.

از این آب روزانه یک تا دو لیوان میل کنید.

دستور العمل چهار شیره خنک نیز به شرح ذیل را انجام دهید:

10 گرم تخم خیار سبز یا تخم خیار چنبر، 10 گرم تخم کاسنی و 15 گرم تخم خربزه را نیم کوب کرده در 3 استکان آب 6 ساعت بخیسانید. بعد آن را کمی حرارت ملایم بدهید و سپس در پارچه ای شیره آن را بکشید. روزانه 1 استکان از این شیره میل شود.

 

توصیه:
هرگز اقدام به جراحی پروستات خود نکنید، چرا که طب سنتی قادر به رفع مشکل پروستات بدون عمل جراحی و به طور کامل است.

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. با سلام
    خداوند شما را حفظ کند انشا الله
    طبق تجربه بنده خوردن هفته ای یکبار سفیده تخم مرغ آب پز نیز برای جلوگیری از ورم پروستات خوب است و خوردن آب هویج و آرد جوانه گندم یک قاشق کوچک بعد از غذا حداقل هفته ای یکبار
    با تشکر

  2. با سلام خدمت شما من یکی از طرفداران حضرتعالی هستم مطالب خوب شما را نشر می کنم بیشتر دورهای طب سنتی را دیده ام می خواهم انشاالله یک داروخانه گیاهی راه اندازی کنم نحوه کار و محصولاتتان را ارسال فرمایید متشکرم در صورت امکان راهنمایی نمایید

    1. باسمه تعالی
      با سلام و احترام
      لطفاً جهت هماهنگی در خصوص درخواست ارسالی و ارائه شرح بیشتر، با روابط عمومی به شماره 66920128-021 تماس حاصل نمایید.
      گروه مدیریت سایت

  3. با سلام و احترام
    بنده علاقه زيادي به طب سنتي دارم و نتايج خيلي خوبي بر اين اساس گرفته ام و معمولا اگر صحبت هاي بنده در مجالس عمومي و گاها خصوص حول همين محور مي باشد .
    دوست دارم در اين خصوص فعاليت ها و آموزش بيشتري داشته باشم .
    – آيا كلاس آموزش بصورت مجازي داريد ؟
    – آيا سي دي آموزشي داريد برام ايميل يا ارسال كنيد .
    – آيا ممكن است با پشتيباني شما به لحاظ علمي ما را در راه اندازي عطاري ياري كنيد .

    1. با سلام و احترام
      در صورت علاقه به فراگیری طب جامع ایرانی (طب اسلامی-ایرانی) و آشنایی با تدابیر مربوطه، پیشنهاد می گردد نسبت به ثبت نام مجموعه آموزشی غیر حضوری مقدماتی پزشکی ایرانی اسلامی موسسه آموزشی پژوهشی” احیای طب جامع ایرانیان” اقدام نمایید. این مجوعه شامل DVDهای صوتی تصویری و کتاب‌های آموزشی ویژه هر DVD می‌باشد.
      مجموعه آموزشی دوره مقدماتی(غیر حضوری) شامل مباحث زیر می‌باشد:
      1- شناخت امور طبیعیه(ارکان، مزاجها، اخلاط …) 2- چگونه مزاج سالم و معتدلی داشته باشیم3- اصول تغذیه درست برای همه سنین(اطفال و پیران) 4-آشنایی با ریشه‌های عمیق فلسفی طب ایرانی 5- مروری بر احادیث اهل بیت(ع)درباره طب ایرانی) 6- تدابیر مسافران 7- اصول صحیح روابط زناشویی 8-شناخت خواص گیاهان دارویی، انواع خوراکی‌ها و کاربرد آنها 9- تدبیر آراستگی و پاکیزگی ظاهر تن 10-درمان چاقی و لاغری 11- تدبیر مشکلات روحی-روانی و روش کسب آرامش 12-نسخه‌های کاربردی در منزل 13- تدابیر بارداری و شیردهی 14-تدابیر حرکت و سکون،ورزش،خواب و بیداری 15-تدابیر آب و هوا- فصول 16-آموزش اعمال یداوی (انجام بادکش،دلک،حجامت، زالودرمانی و…)
      در پایان دوره آموزشی مقدماتی، آزمون کتبی توسط موسسه برگزار شده و برای دانش پژوهانی که نمره قبولی را کسب نمایند گواهینامه معتبر آموزشی صادر می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این بسته آموزشی با شماره 66920128-021 روابط عمومی تماس حاصل فرمایید.

      گروه مدیریت سایت

  4. با سلام من تكرر ادرا ر وبزرگي خوش خيم پروستات دارم لطفا اگر امكان باشد داروي گياهي را از كجا تهيه ويا برايم ارسال نمائيد باتشكر

  5. سلام خدمت پزشک حاذق طب سنتی
    من جوانی۱۸ساله هستم از کودکی تابه حال شب ادراری دارم (بعلت طبع سرد، طبق گفته پزشک طب سنتی ) ؛ ویک سال بود که خود ارضایی میکردم ، حدود یکماه پیش همراه بامنی یک لخته ریز خون امد.الان دوهفته هست که دیگر خود ارضایی نکردم اما از اول ماه مبارک بعد افطار احساس ریزش ادرار دارم چند روزی خوب شد اما الان۴ روزه شدید تر شده و ازانجاکه من قادر به رفتن به مطب و ویزیت شدن (بعلت مادی و…)راندارم از شما خواهشمندم خودتان نسخه ای به من بدهید تا من از این درد و ترس نجات پیدا کنم ممنون

    1. با سلام واحترام
      لطفاً برای عضویت در گروه های مجازی خانواده بزرگ نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) جهت پرسش و پاسخ طبی و دستیابی به پاسخ سوالات خود؛ شماره زیر را در تلفن همراه ذخیره و یک پیغام در سروش و یا تلگرام به آن ارسال نمایید.
      09907600160
      گروه مديريت سايت

  6. باسلام.خدمت جناب دکتر روازاده من از اقوام آقا روح الله هستم .مدتی است که ادرارم دیرتخلیه می شود.و هم فشارتخلیه کند شده و هم آخرش قطره قطره میشه و بیشتر بایدبمانم تاتخلیه شود آنهم نه کامل .درضمن هیچگونه درد و علامت دیگه ای ندارم.وحدود48سال سن دارم.تاکنون هم به دکتر نرفتم .آیا ممکنه پروستات و رم کرده باشد.راهنمایی می خواهم که چه کنم.چون به طب سنتی اعتماد دارم مخصوصا توسط جناب .باتشکر

    1. با سلام و احترام
      دستورات ذکر شده را رعایت کنید
      کد۱۱۸ مصرف شود
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا