توصیه بهداشتی: 6 نکته برای سلامتی کودکان

حفظ سلامت و شادی کودکان بسیار برای والدین مهم و در عین حال دشوار است. با وجود افزودنی های سمی در مواد غذایی و مختل کننده های غدد درون ریز در شامپوها، سبک زندگی می تواند بسیار برای کودکان وحشتناک باشد.

 کارشناسان برای حفظ سلامت کودکان در دنیای امروزی که مملو از مواد سمی و الاینده های مختلف است توصیه هایی دارند که در ادامه به چند نکته از آنها اشاره می شود.

 ۱- بگذارید گاهی اوقات بچه ها کثیف بودن را تجربه کنند!

مطالعات نشان می دهد انسان ها در حال حاضر بیش از اندازه اصول بهداشتی را رعایت می کنند. با صابون های آنتی باکتریال دست هایشان را می شویند و خانه شان را استریلیزه می کنند. اما اینقدر حفظ اصول بهداشتی لازم نیست. ما باید بدانیم که قرارگیری در معرض کثیفی و آلودگی برای رشد بدن انسان لازم است. برخلاف انتظارات، قرارگیری سیستم ایمنی بدن کودکان در مقابل طیف وسیعی از توده های باکتریایی، شیوه درستی در جهت تقویت طبیعی سیستم ایمنی است. اگر سیستم ایمنی کودک از ابتدا راهکار مقابله با عوامل باکتریایی را نیاموزد در بزرگسالی قادر به دفاع از خود در مقابل هر بیماری نخواهد بود. مطالعه اخیر نشان می دهد خاک بازی و پیاده روی پابرهنه بر روی خاک می تواند به کاهش میزان نامتناسب یون های باردار مثبت که در نتیجه قرارگیری ما در مقابل نیروی الکتریسیته، موبایل ها، کامپیوترها و غیره جمع شده است، کمک کند. الکترون های سطح کره زمین به خروج این بار اضافی پروتون ها کمک کرده و در نتیجه اضطراب کمتر و خواب بهتر حاصل می شود.

 ۲- رژیم غذایی مناسب، به خصوص رژیم غذایی گیاهی را فراموش نکنید

اگر بدن کودکان بیش از اندازه مملو از افزودنی های خوراکی، رنگ های مصنوعی، مواد نگهدارنده یا مواد قندی بوده و عاری از مواد مغذی باشد، در نهایت سیستم ایمنی شان با مشکل مواجه خواهد شد. اگر سیستم ایمنی بدن دچار مشکل شود، التهاب ایجاد شده و بدن در مقابله با مهاجمان خارجی دچار مشکل می شود. طبق بسیاری از مطالعات بالینی، مواد قندی عامل تغذیه تومورها و ممانعت از فعالیت سیستم ایمنی بدن است. از اینرو مراقب تغذیه کودکان خود باشید. مطمئن باشید که کودک تان پروبیوتیک های سودمند را مصرف می کند. پروبیوتیک ها از جمله باکتری های سودمندی هستند که در روده ما زندگی می کنند و بر سیستم ایمنی بدن نظارت دارند.

 ۳- اوقاتی را در فضای آزاد بگذرانید

نور خورشید برای جذب ویتامین D بسیار لازم است. کمبود ویتامین D با ابتلا به شماری از سرطان ها، از جمله سرطان سینه، مرتبط است. بسیاری از مطالعات شیوع روبه افزایش بیماری سرطان پوست را با عواملی نظیر گذراندن زمان کم در فضای باز مرتبط می دانند. کودکان بخصوص برای رشد استخوان ها، داشتن رشد مناسب، عملکرد مناسب هورمون ها و سیستم ایمنی نیاز به ویتامین D دارند.

 ۴- استفاده از حمام نمک

استفاده از حمام نمک، برای جبران خستگی، سردردهای میگرنی، دردهای عضلانی و تقویت دستگاه ایمنی بدن لازم است. به خاطر زهکشی خاک، در حال حاضر بسیاری از ما با کمبود منیزیم روبرو هستیم. منیزیم به بچه ها در زمینه آرام شدن و خواب خوب در شب کمک می کند. همچنین اسناد و شواهدی هم وجود دارد که مکمل های منیزیم می توانند به آلرژی ها و واکنش های پوستی، نظیر اگزما یا پسوریاسیس کمک کنند.

 ۵- خواب مناسب و کنترل استرس را فراموش نکنید

زمانیکه ما بیش از اندازه استرس داشته باشیم، غالباً استرس خود را با همان میزان انرژی و احساسات به کودکانمان انتقال می دهیم. ترشح نامتناسب هورمون استرس می تواند موجب کاهش عملکرد سیستم ایمنی کودکان شود. به خواب کافی فرزندتان هم توجه داشته باشید. همچنین کودکان در مقایسه با بزرگسالان به خواب بیشتری نیاز دارند.

 ۶- به خاطر تب یا سایر واکنش های طبیعی سیستم ایمنی کودک تان نگران نشوید

تب، استفراغ، اسهال یا واکنش های پوستی، بواسطه تغییر عملکرد بدن در مواجهه با عوامل خارجی است. بدون این علائم ما متوجه بسیاری از علائم بیماری نمی شویم. بدن بچه ها زودتر به این تغییرات واکنش نشان می دهد. از مصرف آنتی بیوتیک و واکسن های غیرضروری برای کودک تان خودداری نمایید. مصرف آنتی بیوتیک عامل ابتلا به دیابت و چاقی به دلیل نابودی قابل توجه باکتری های روده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا