توصیه های بهداشتی: نکات قابل توجه در مهمانی ها و دید و بازدیدهای نوروزی

• اگر مهمانی در طی روز باشد استفاده از آجیل، میوه و شیرینی اشکال ندارد. ولی سعی کنید همراه غذای پخته از آنها استفاده نکنید و اگر جایی خواستید غذای پخته بخورید هرگز آجیل، میوه و شیرینی با آن نخورید مگر دو سه ساعت قبل از غذا.

• در رابطه با شیرینی ها بهتر است میوه را جدا از شیرینی و آجیل مصرف کنید. منظور شیرینی های سالمی است که در بازار  به فروش می رسد و با آرد و مواد اولیه سالم آنها را درست می کنند. در هنگام خوردن شیرینی هم سعی شود با آن آب نخورید که مضر خواهد بود.

 • از تخمه های دارای روغن های سرد مانند آفتاب گردان و تخمه ژاپنی و امثال آن به هیچ وجه نبایداستفاده کنید. به جای آن می توانید انواع مختلف تخمه کدو مصرف کنید که بسیار مفید است. تخم خریزه و طالبی هم مفید است و هم چنین تخم یک نوع صنوبر به نام چلغوز که در ایران کم است و در اروپا خیلی طرفدار دارد نیز خوب است.
• در مورد آجیل باید دقت کنید هر میوه ای که خدا بسته آفریده است مانند گردو و بادام را هرگز در آجیل ها اگر به صورت باز باشند استفاده نکنید، چرا که مشکل آفرینند و باید در زمان مصرف شکسته شوند و یا زمان کوتاهی از شکسته شدن آن گذشته باشد (مانند پرتقال که میوه ای بسته است و درست نیست که ما آن را به صورت باز قرار دهیم جز در زمان مصرف) . ولی پسته و فندق که خودش باز است اشکال ندارد که مغزش را جدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا