حکیم دکتر روازاده: حجامت راهکاری قوی برای کاهش عوارض آلودگی هوا

امروزه آلودگی هوای کره زمین بعنوان مهم ترین مساله بهداشتی کره زمین مطرح شده و روز بروز اهمیت بیشتری پیدا می کند و این اوج درایت و تدبیر و دور اندیشی بزرگان طب ما را می رساند که چگونه در این مهم مداقه کرده اند و با جزئیات کامل کیفیت هوا و تنفس هوای سالم را توصیف نموده اند.
حکیم بزرگ، عقیلی خراسانی در خلاصه الحکمه می گوید: نفس لازمه ی حیات و علامت آن است و انسان را مقدور و ممکن نیست که از آن احتراز و امساک نماید و هوا عامل ترویج روح حیوانی و عدم احتراق آن است.
امروزه که هوای شهرهای بزرگ در برخی از مواقع سال به شدت آلوده شده و آلودگی آن بالاتر از حد استاندارد و به حد هشدار می رسد بیش از پیش برخورداری از یک سیستم ایمنی قوی و داشتن جسمی سالم برای به حداقل رساندن آثار مضر  آلودگی هوا مشهود می باشد.

یکی از توصیه های مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین دفع سموم حاصل از آلودگی هوا حجامت می باشد.

لذا انجام حجامت برای افرادی که در معرض آلودگی هوا می باشند هم عاملی است پیشگیرانه و هم عاملی است برای دفع سمومی که از آلودگی هوا وارد بدن شده است.

لازم به ذکر است افرادی که کم خون، لاغر و تکیده با بدن خشک هستند یا غلبه سردی شدید دارند حتماً باید تحت نظر پزشک حجامت نمایند.

حکیم دکتر روازاده 

کدمطلب:Dr98092401-


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا