خطرات مصرف کنسروجات

خطرات مصرف مونوسدیم گلوتامات: متخصصین تغذیه از عوارض مصرف غذاهای کنسرو شده زیاد می گویند و دلیل آن استفاده از نوعی مواد نگهدارنده به نام مونو سدیم گلوتامات است چون با خوردن آن در معرض انوع بیماریها و عارضه های مختلف قرار خواهید گرفت
مونو سدیم گلوتامات طعم‌دهنده مواد غذایی است که میان افراد بسیار محبوب است و متاسفانه در بیشتر غذاهایی که ما مصرف می‌کنیم نیز وجود دارد. متاسفانه طعم‌دهنده شیمیایی به سلامتی جسمی و روحی آسیب‌هایی جدی وارد می‌کند و کنترل آسیب‌های آن به بدن غیر قابل پیشگیری است.
مصرف این طعم‌دهنده در مواد غذایی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها همچون چاقی,کبد چرب, سندروم متابولیک, آسیب‌های عصبی, آسیب‌های مغزی و دیابت را افزایش می‌دهد.
این طعم‌دهنده مضر یکی از مضرترین موادی است که در بازار وجود دارد و در طیف گسترده‌ای از مواد غذایی همچون گوشت، غذای کودکان، سوپ‌های کنسروی، روکش سالادها، بیسکوئیت و غذاهای فریزشده و مواد نگهدارنده وجود دارد. این طعم‌دهنده مانند نمک و فلفل به غذا طعم نمی‌دهد بلکه بر طعم خود غذا می افزاید.
در واقع این طعم‌دهنده سبب تازه جلوه دادن مواد غذایی از نظر ظاهری، طعم و بو می‌شود. به همین علت بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان مواد غذایی این ماده را به فرآورده‌های غذایی خود اضافه می‌کنند تا مشتریان خود را از این طریق افزایش دهند. گفته می‌شود که اضافه کردن این ماده به مواد غذایی سبب می‌شود طعم مواد بهتر از طعم واقعی آن‌ها به نظر آید. به همین علت اگر در فهرست مواد مصرفی این ماده را دیدید، آن ماده را مصرف نکنید.

مونو سدیم گلوتامات یا MSG افزودنی غذایی که در اکثر فست فودها و غذاهای صنعی وجود دارد و سبب چاقی می شود. سمت چپ موشی که MSG مصرف کرده و سمت راست موشی که مصرف نکرده. حال علت چاقی در مردم را می دانید.

مونوسدیم گلوتامات
تاکنون فکر کرده اید که چرا کودکان و حتی افراد بالغ عاشق سوسیس و کالباس و یا پفک چیپس می شوند چرا یک پیتزا فروشی فروش بالاتری از دیگران دارد و غذای فلان رستوران خوشمزه تر است !!؟
نمک مونو سدیم گلوتامات که به عنوان یک افزودنی به فست فود ها و غذاها استفاده می شود با افزایش سطح گلوتامین در بدن انسان و تحریک سیستم گلوتامینرژیک به مرور شما را دجار اعتیاد به فست فود ها و سوسیس کالباس پفک می کند. عوارض مصرف زیاد این ماده بسیار زیاد است.

منبع: کانال رسمی پروفسور کرمی

کد مطلب:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا