خیانت پهلوی در فروش خاک ایران 

خیانت پهلوی در فروش خاک ایران

امروز یادآور روزی است که محمدرضا شاه خائن بخشی از خاک ایران را برای همیشه بخشید تا نشان دهد او در برابر استعمار و استکبار تنها مهره ای اجیر شده و دست نشانده بود که اختیار دربارش را هم نداشت.

 

محمدرضا شاه خائن و مجلس سرسپرده او در 23 مرداد 1350 خاک ایران و یکی از مهمترین جزایر خلیج همیشه فارس یعنی بحرین را واگذار کرد.

در چنین روزی، آل خلیفه، حاکم بحرین اعلام استقلال کرد و شاه مخلوع ایران اولین کسی بود که این استقلال را به او تبریک گفت و حتی کشور ایران از نخستین کشورهایی بود که این استقلال را به رسمیت شناخت.

بحرین از زمان شکل گیری سرزمین ایران جزء لاینفک خاک سرزمین اصلی یعنی ایران بود. با وجود اشغال آن توسط استعمارگران از جمله پرتغال و انگلیس، ایران حتی در زمان قاجار از حق خود کوتاه نیامده بود.

با این وجود با شروع حکومت پهلوی و به ویژه در دوره محمدرضا بی لیاقت و سرسپرده، او اعلام کرد که حاضر است بحرین را واگذار کند و پس از چند صباحی این واگذاری رسمیت یافت و بحرین با توطئه انگلیس و سازمان ملل و خیانت پهلوی ها از ایران جدا شد.

پهلوی ها و حامیان سلطنت حتی پس از سقوط نظام شاهنشاهی خود را از جمله سلسله هایی می دانند که منافع ملی ایران را افزایش داده بودند ولی آنها سعی می کنند ولی مردم ایران تاریخ ننگین این حکومت دست نشانده را هرگز از یاد نبرده اند.

ایرانیان به خوبی از خیانت و توطئه پهلوی ها در به حراج گذاشتن ناموس کشور در واگذاری بحرین  آگاه هستند و این لکه ننگ از پیشانی جماعت پهلوی دوست و سلطنت طلب پاک نخواهد شد.

این در  حالیست که نظام جمهوری اسلامی ایران علیرغم صدها توطئه و فشار و تهدید حتی یک وجب از خاک ایران را واگذار نکرده و در جنگ تحمیلی 8 ساله بعثی ها علیه کشورمان، ذره ای از خاک مان نصیب آنها نشد. جنگی که کل شرق و غرب پشتیبان صدام حسین بودند و ایران آماج حمله نظامی و اقتصادی قرار داشت.

برگرفته از جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا