دشمن با محصولات تراریخته سلامت کشورهای اسلامی را نشانه گرفته است

امام جمعه موقت یزد: دشمن با محصولات تراریخته سلامت کشورهای اسلامی را نشانه گرفته است

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه اگر کشوری نسبت به کشاورزی بی‌توجه باشد ضربات سنگینی می‌بیند گفت: دشمن با محصولات تراریخته سلامت کشورهای اسلامی را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله سید محمد رضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان یزد با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در تاریخ 12 دی ماه سال 1386 به یزد اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب با خیرات و برکات برای استان دارالعباده یزد بود.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به 14 دی ماه که به عنوان جهاد کشاورزی نام گذاری شده است گفت: کشاورزی از امور راهبردی هر کشور است و اگر کشوری نتواند نیازهای حیاتی خود را که از ناحیه کشاورزی بوجود می‌آید، تامین کند به صورت جدی با خطرات مختلفی روبه رو می‌شود و دشمنان آن کشور چه بسا طمع کنند و با بستن راه‌های اقتصادی و غیر اقتصادی ضربه‌های سنگینی را به آن کشور وارد کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان جمهوری اسلامی باید نسبت به مسائل راهبردی کشاورزی توجه خاص و ویژه داشته باشند تصریح کرد: آنها نباید فقط به مزیت‌های نسبی، سودآوری‌ها، توجه به منافع کوتاه مدت و بدون در نظر گرفتن منافع بلند مدت و روزنه‌های رخنه دشمن برنامه ریزی کنند.

مدرسی اضافه کرد: ممکن است که بعضی از اقلام کشاورزی راهبردی از لحاظ اقتصادی و دید کوتاه مدت به نفع نباشد ولی ما باید با دید وسیع و در نظر گرفتن تمام خطراتی که احتمالا ممکن است برای جامعه پیدا شود برنامه ریزی کنیم.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران اسلامی از لحاظ نزولات آسمانی و ذخایر آب زیر زمینی با محدودیت‌هایی روبه رو است باید توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته باشد و با برنامه ریزی دقیق، با روش‌های علمی غیر انفعالی و فعال برنامه‌هایی که با استفاده از تجارب دیگران ولی با ابداعات متخصصین داخلی طراحی و اجرا شود و پس از منافع دراز مدت جامعه اسلامی نیز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه یزد یکی از استان‌های کم آب در کشور است تصریح کرد: در این استان نیاز است برنامه‌ریزی‌های کاملا حساب شده و دراز مدت باشد و بدون حاشیه و مشکلات جانبی ادامه پیدا کند.

مدرسی با اشاره به اینکه هدف گذاری‌های دشمنان علیه منابع گیاهی، ذخایر غذایی و ژنتیکی کشورهای مسلمان مخصوصا جمهوری اسلامی است اظهار داشت: مسائلی که راجع به تولیدات تراریخته است باید در کشور ما مورد توجه قرار گیرد و این نکته لازم به ذکر است که ما با علم و دستاوردهای علمی مخالف نیستیم ولی علم باید عمیق، همه جانبه نگر و با رعایت کامل مصالح تک تک افراد کشور تا حد ممکن در تمام ابعاد باشد.

امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: مسائل تراریخته مسئله مهمی است که هر چند فوائد و نتایج مثبتی هم می‌تواند داشته باشد و دارد، ولی متخصصینی که در این خصوص کار کردند هشدارهای جدی را در این زمینه دادند که نیاز است نسبت به کشاورزی در کشور برنامه ریزی دقیق و حساب شده است انجام گیرد.

برگرفته از: سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

کدمطلب:


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

دشمن با محصولات تراریخته سلامت کشورهای اسلامی را نشانه گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا