دیپلماسی لبخند یا تلخند به طب سنتی

مفهوم دیپلماسی پزشکی برای اولین بار در سال 1978 توسط پیتر بورن معاون رئیس جمهور وقت آمریکا معرفی شد، بعدها این مفهوم توسعه یافت به طوریکه هم اکنون در عصر جهانی شدن، پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباطات بین المللی سیاستگذاران و محققین واژه دیپلماسی سلامت جهانی را به عنوان مفهومی که در بردارنده عملکرد بازیگران دولتی و غیردولتی برای تلاش در جهت ارتقای سلامت جهانی است، بیشتر به کار می برند.

تعهد به دیپلماسی بهداشت در زمینه کرونا در این سطح در ایران و بی توجهی به بخش طب مکمل و دستاوردهایی که منجر شد تا چین بتواند در پاندمی کرونا جزو کشورهای موفق در کنترل و درمان ظاهر شود، ریشه در سیاست ورزی مردانی دارد که در زمینه سیاست های بهداشتی و در سطح مدیریتی مشغول خدمت هستند.

به هر ترتیب با توجه به پیشینه قوی تاریخی و فرهنگی علم طب مکمل در ایران، می توان در سطح دیپلماسی جهانی با آن خوش درخشید، از همین جهت بهتر است سرمایه های این دانش که جنبه های پیشگیرانه و درمان دارد در خدمت آزمایش های بالینی قرار بگیرد و سپس نتایج آن به جهان اعلام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا